thomcats Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 Hej! Fick en alert i kväll om att jag borde installera Windows update gällande: Säkerhetsuppdatering för Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack 2(KB936181). Följde anvisningarna som vanligt och installationen gick bra. Emellertid visade det sig efter omstart att alerten fanns kvar och jag uppmanades återigen att installera KB936181. Efter att ha gjort detta i 3 omgångar gick jag till Windows Update på nätet för att göra en manuel installation. Även denna anmäldes som lyckad och jag startade om igen. Men tyvärr så finns uppmaningen om att installera KB936181 fortfarande kvar. Man kan säga att Windows INTE SER att installationen är gjord. Hur kommer jag ur denna loop? Mycket tacksam för svar och hjälp MVH thomcats Quote
peolund Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 Hej, du kan välja att dölja uppdateringen i windows update Quote
thomcats Posted September 24, 2008 Author Posted September 24, 2008 Hej, du kan välja att dölja uppdateringen i windows update Ja, det är väl riktigt men löser inte problemet. På Widows Update sajt så är detta en prioriterad uppdatering och kommer alltid att finnas bland de främsta nedladdningarna. Jag har varit i denna situation tidigare och då fanns något litet program eller ett script att ladda ned för att komma ur loopen ifråga men tyvärr kan jag inte längre hitta det. Tack i alla fall thomcats Quote
peolund Posted September 24, 2008 Posted September 24, 2008 har du kollat i historiken att den inte redan är installerad då? Quote
e-son Posted September 25, 2008 Posted September 25, 2008 Hej, du kan välja att dölja uppdateringen i windows update Ja, det är väl riktigt men löser inte problemet. På Widows Update sajt så är detta en prioriterad uppdatering och kommer alltid att finnas bland de främsta nedladdningarna. Jag har varit i denna situation tidigare och då fanns något litet program eller ett script att ladda ned för att komma ur loopen ifråga men tyvärr kan jag inte längre hitta det. Tack i alla fall thomcats Du kan prova med updatefixen på nedanstående länk! http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g78936#msg78936 Quote
thomcats Posted September 25, 2008 Author Posted September 25, 2008 Du kan prova med updatefixen på nedanstående länk!http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g78936#msg78936 TACK!!!!!! Denna fix fixade problemet. Så elegant att den kanske platsar ockå bland tips och tricks? I höjd med att antivirus/firewall/-m.m. program blir alltmer sofistikerade, så ökar väl möjligheterna att dessa kommer i konflikt med ett sådant program som Windows Update. I varje fall tror jag att installationen av Bitdefender 2009 på min dator var "boven" i dramat då loopen i updaten inträffade i omdelbar anslutning till den installationen. Än en gång stort tack! thomcats Quote
Recommended Posts