Gå till innehåll

Ytterligare problem med Windows Update - nu KB936181


thomcats

Recommended Posts

Hej!

Fick en alert i kväll om att jag borde installera Windows update gällande: Säkerhetsuppdatering för Microsoft XML Core Services 4.0 Service Pack 2(KB936181). Följde anvisningarna som vanligt och installationen gick bra. Emellertid visade det sig efter omstart att alerten fanns kvar och jag uppmanades återigen att installera KB936181.

Efter att ha gjort detta i 3 omgångar gick jag till Windows Update på nätet för att göra en manuel installation. Även denna anmäldes som lyckad och jag startade om igen. Men tyvärr så finns uppmaningen om att installera KB936181 fortfarande kvar.

Man kan säga att Windows INTE SER att installationen är gjord.

Hur kommer jag ur denna loop?

Mycket tacksam för svar och hjälp

MVH

thomcats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, du kan välja att dölja uppdateringen i windows update

Ja, det är väl riktigt men löser inte problemet. På Widows Update sajt så är detta en prioriterad uppdatering och kommer alltid att finnas bland de främsta nedladdningarna. Jag har varit i denna situation tidigare och då fanns något litet program eller ett script att ladda ned för att komma ur loopen ifråga men tyvärr kan jag inte längre hitta det.

Tack i alla fall

thomcats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, du kan välja att dölja uppdateringen i windows update

Ja, det är väl riktigt men löser inte problemet. På Widows Update sajt så är detta en prioriterad uppdatering och kommer alltid att finnas bland de främsta nedladdningarna. Jag har varit i denna situation tidigare och då fanns något litet program eller ett script att ladda ned för att komma ur loopen ifråga men tyvärr kan jag inte längre hitta det.

Tack i alla fall

thomcats

Du kan prova med updatefixen på nedanstående länk!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g78936#msg78936

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan prova med updatefixen på nedanstående länk!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?top...g78936#msg78936

TACK!!!!!! Denna fix fixade problemet. Så elegant att den kanske platsar ockå bland tips och tricks?

I höjd med att antivirus/firewall/-m.m. program blir alltmer sofistikerade, så ökar väl möjligheterna att dessa kommer i konflikt med ett sådant program som Windows Update. I varje fall tror jag att installationen av Bitdefender 2009 på min dator var "boven" i dramat då loopen i updaten inträffade i omdelbar anslutning till den installationen.

Än en gång stort tack!

thomcats

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...