Gå till innehåll

Laptop går ej att starta / hänger sig


Recommended Posts

Min laptop beter sig väldigt konstigt. För det mesta så hänger den sig redan vid "splash screenen" för HP. Men ibland så rullar den igång i vanlig takt fast hänger sig ganska direkt i Windows.

Hängningarna har jag lokalierat till det trådlösa nätverket (tror jag) då jag inaktiverade det trådlösa nätverket så fungerade den lite bättre...

Öppnade upp datorn för att testa med andra minnen / hdd dock utan resultat fast jag hittade det trådlösa nätverkskortet, två sladdar som varit fast lödade på wlan kortet var nu lösa... Kan alla frysningar bero på detta? Ska jag plocka ut det trådlösa nätverkskortet? Ser ut att vara lättare sagt än gjort faktiskt  :( :(

HP/Compaq nx6110

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det för dig?

Ja, konstiga fel kan bero på lösa sladdar. Om en enhet har glappande anslutningar så blir det låsningar.

plockade ur wlan kortet dock så vill den fortfarande inte rulla igång... Fryser vid HP loggan :(

nån idé ? eller det är till att kasta maskinen ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gjorde lite research på nätet och det verkar som just denna modellen är skum då den rullar igång om man lutar den på ett visst sätt eller om man trycker lite här och där på datorn  ???

Lustigt problem iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...