Jump to content

Internet Explorer vs Firefox: IE snabbast på att öppna fönster

Recommended Posts

Guest fjamsetramsa
Posted

Ett Explorer fönster öppnar snabbare än ett Firefox fönster...varför? gillar Firefox bättre..ngt att göra?

Guest fjamsetramsa
Posted

jo har provat..jämförelsevis så är explorer betydligt snabbare...samma öppningssida...

Posted

Internet Explorer är en så integrerad del av Windows, jag tror detta är en anledning att den startar snabbare. Firefox tar lite tid helt enkelt. Opera startar snabbare än Firefox men jag vet inte hur den står sig mot IE.

LA

Posted

Fick just ett mailtips från Windowsnytt:

En guide till bättre Firefox

Min favoritwebbläsare är Firefox. Jag använder även Internet Explorer, Chrome och Opera med jämna mellanrum, men huvudprogrammet är Firefox. Med sina fantastiskt trevliga tillägg och sin snabbhet, föredrar jag Firefox. Sajten Bloggliv har skrivit en guide till dig som använder Firefox och som vill göra webbläsaren bättre. Här hittar du många nyttiga tips!

http://www.bloggliv.se/en-guide-till-ett-bttre-firefox/

Har inte hunnit testa det än.

Guest DimensionX
Posted

Kort sagt, snabbhet för mig betyder 5%, tillägg 95%.

Firefox är tillräckligt snabb för min del. Det är tilläggen som gör skillnaden, Explorer kommer inte i närheten av en vässad Firefox fullt utrustad med tillägg. Många aktiverade tillägg gör att FF startar lite långsammare, det är priset man får betala för kraften man får i händerna när man surfar.

Såvida man inte tänker slänga upp 99 flikar på en gång så är Firefox tillräckligt snabb.