Gå till innehåll

Outlook 2003 hänger sig när jag försöker lägga in signatur


Recommended Posts

Har du testat att reparera Office genom att välja Identifiera och reparera på Hjälp-menyn? Om inte så gör det och se om de löser problemet. En annan variant kan vara att se till att köra Service Pack 3 och alla uppdateringar, kolla på http://update.microsoft.com/microsoftupdate om det finns några uppdateringar för Office.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De flesta problem kan lösas med start i felsäkert läge... jag kämpar vidare och ger mig inte så lätt! :)

Kör du XP eller Vista? Hur som helst så bör du leta upp mappen Signatures som i mitt fall finns på följande plats C:UsersstenisAppDataRoamingMicrosoft. Se till att Signaturesmappen är tom innan du sätter igång, det vill säga flytta bort filerna som ligger där till en annan plats på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör XP.

I mappen Microsoft är undermappen "Signatures" tom. När jag försöker skapa en signatur skapas däremot en ny undermapp "Signaturer". I den mappen finns filer avseende den signatur jag försökt skapa. Outlook hänger sig dock fortfarande.

Ett steg närmare...? ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten fundering... har du ställt in att visa thumbnails/miniatyrer i alla kataloger?

Om det är så, kan det bero på en felaktig fil i en katalog, i ditt fall "Signaturer" som gör att filen inte kan läsas av explorer (windows använder den koden för att läsa filer), och outlook crashar när du försöker att öppna en signatur.

Om det är så, prova att ändra visningen på katalogen till "Lista" istället, för att se om det hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

suck, suck och suck. Jag har ändrat till lista, men det hänger sig ändå.

När det händer så kommer rutan upp om jag vill skicka felrapporten. Kan någon tyda

informationen i felrapporten? Ska jag ge upp och köpa någon typ av uppgradering till 2007?

DonTomaso

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tyvärr kan jag inte kopiera informationen som står där. Nu visar det sig att det hänger sig på olika ställen under "alternativ". Om jag nu väljer att avisntallera hela officepaketet och sedan försöker installera det på nytt, hur sparar jag alla epostmappar, konton samt inställningar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...