grinders Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Hej! Nu har jag fått nog att internet explorer 7 hänger sig.Har nyss installerat om hela systemet och SP1 är installerat också. Men efter att jag har installerat flash player 10 så får jag problem såsom internet explorer slutar svara.Den hänger sig bara ! Är det någon mer som har liknande problem i Vista och vad skall man göra för att slippa de? Tacksam för svar. /grinders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 jag har liknande problem med IE7 provat det mesta, utan framgång. Det tips jag kan ge är kolla "tillägg" Verktyg/Hantera Tillägg i IE7, prova tabort och se om det blir bättre. Själv så har jag bytt till Firefox klart bättre, men ser fram i mot IE8. mvh boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted October 26, 2008 Author Share Posted October 26, 2008 Tack för en snabb svar! Då vet jag i alla fall att jag är inte ensam med detta problem. Undrar vad de på Adobe tänker på när de lanserar en ny flash utan att testa de på Vista datorer.Och hur skall man nu använda IE7 när det bara finns flash 10 att ladda ner. Version 9 fungerade ju utan anmärkningar. /grinders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Flash Player 10 is supported on the following minimum operating systems and browsers: Windows Platform Browser Microsoft® Windows Vista® Microsoft Internet Explorer 7, Firefox 2.x, Firefox 3.x, AOL 9, Safari 3.x Microsoft Windows XP Microsoft Internet Explorer 6.0 or later, Firefox 2.x, Firefox 3.x, AOL 9, Opera 9.5 or later, Safari 3.x Microsoft Windows Server® 2003 Microsoft Internet Explorer 6.0 or later, Firefox 2.x, Firefox 3.x Microsoft Windows Server 2008 Microsoft Internet Explorer 7, Firefox 3.x Microsoft Windows 2000 Microsoft Internet Explorer 6.0, Firefox 2.x, Firefox 3.x, AOL 9, Opera 9.5 mvh boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted October 26, 2008 Author Share Posted October 26, 2008 Jo men då är det ett bugg att IE7 hänger sig. /grinders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 du kan även Återställa IE7 via Verktyg/Internet alternativ/Avancerat sen Återställ, har provat själv, men blev inte bättre för mig. mvh boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
boxxen Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 http://support.microsoft.com/gp/pc_ie_intro håller på testa själv mvh boxxen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Xomilpa Posted October 26, 2008 Share Posted October 26, 2008 Jodå, min Vista hänger sig också. Har bråkat några veckor. Jag tror inte alls det har att göra med Flash 10. Det är nog MS som har strulat till det i en uppdatering. Verkar det som. Kör perfmon /rel och se från vilken tidpunkt det började strula. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted October 26, 2008 Author Share Posted October 26, 2008 Det är ju mycket möjligt att Microsoft har skickat ett konstigt uppdatering som gör att Internet Explorer 7 krashar. Jag kan inte påstå att det är Flash som gör detta. Men däremot fungerar allt som det skall i Windows XP. /grinders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tompa99 Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Mitt Internet Explorer hänger sig också, dessutom har datorn startat om några ggr (på natten, då körs mitt antivirusscanning, datorn har ej startat om varje natt) Trodde att allt berodde på en ny processor och mera minne, men har kört flera minnestest-program utan att det visat något fel. Jag använder Win Vista Ultimate 64 bitar, en AMD 4800+ X2 processor och 3 Gb minne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest fjamsetramsa Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Har man satt i ny hårdvara blir det bäst att installera om... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
grinders Posted December 9, 2008 Author Share Posted December 9, 2008 Det har gått över en månad och de kunde fortfarande rätta till felet! eek /grinders Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kimpazi Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Jag har också problem med att IE hänger sig. Sen drar ju felsökning och problemrapportering igång automatiskt. Efter någon minut får jag upp en ruta. Där står det att en lösning finns på problemet, men, inte på Svenska... Ska man våga klicka på English eller invänta en lösning på Svenska?(kan ju dröja... Eftersom dem erbjuder mig en lösning på ett annat språk bör det kanske inta vara några problem. Men vad vet jag... Har ju haft en del problem med MS Office 07, det kraschar ofta. Men där finns inga lösningar på dem problemen. Inte ännu iaf. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tobias84 Posted December 14, 2008 Share Posted December 14, 2008 Jag har oxå problem med att IE7 krashar i vista, men bara på min laptop, min stationära dator funkar det fin fint. Mycker märkligt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
margrehte Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Nej jag är säker nu att det inte beror på någon uppdatering från update el flashplayer 10 för jag har testat med att installera 9:ans flashplayer istället, det som är kul är att jag får upp olika medelande än är det det och en något annat som är fel typ flash försöker kommunicera med en temporär fil, har testat återställa avancerade ins + något tillfälle nollställt nätet vilket funkat . Nu har jag kommit på att " king.com"s gamekontoll är orsaken så nu behöver jag bara avinstallera den och gå in på kingen så tillägget installeras igen och om det inte funkar så får jag dubbelklicka på king. com i datorn då kommer en ruta att installationen är ok o direkt efter en ruta att den inte är korrekt installerad så då behöver jag bara klicka på "installera med rekommenderade inställningar" sen har det även hänt nån gång att datorn låst tillägget " king.com på grund av säkerhetsrisk o då har jag hävt spärren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Micken69 Posted December 23, 2008 Share Posted December 23, 2008 Samma problem här. Uppträdde när flashplayer 10 installerades. > Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts