Gå till innehåll

Internet Explorer hänger sig


grinders

Recommended Posts

Hej!

Nu har jag fått nog att internet explorer 7 hänger sig.Har nyss installerat om hela systemet och SP1 är installerat också. Men efter att jag har installerat flash player 10 så får jag problem såsom internet explorer slutar svara.Den hänger sig bara !

Är det någon mer som har liknande problem i Vista och vad skall man göra för att slippa de?

Tacksam för svar.

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har liknande problem med IE7 provat det mesta, utan framgång.

Det tips jag kan ge är kolla "tillägg" Verktyg/Hantera Tillägg i IE7, prova tabort och se om det blir bättre.

Själv så har jag bytt till Firefox klart bättre, men ser fram i mot IE8.

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för en snabb svar!

Då vet jag i alla fall att jag är inte ensam med detta problem. Undrar vad de på Adobe tänker på när de lanserar en ny flash utan att testa de på Vista datorer.Och hur skall man nu använda IE7 när det bara finns flash 10 att ladda ner.

Version 9 fungerade ju utan anmärkningar.

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash Player 10 is supported on the following minimum operating systems and browsers:

Windows  Platform Browser

Microsoft® Windows Vista® Microsoft Internet Explorer 7, Firefox 2.x, Firefox 3.x, AOL 9, Safari 3.x 

Microsoft Windows XP Microsoft Internet Explorer 6.0 or later, Firefox 2.x, Firefox 3.x, AOL 9, Opera 9.5 or later, Safari 3.x 

Microsoft Windows Server® 2003 Microsoft Internet Explorer 6.0 or later, Firefox 2.x, Firefox 3.x

Microsoft Windows Server 2008 Microsoft Internet Explorer 7, Firefox 3.x

Microsoft Windows 2000 Microsoft Internet Explorer 6.0, Firefox 2.x, Firefox 3.x, AOL 9, Opera 9.5

mvh

boxxen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, min Vista hänger sig också. Har bråkat några veckor. Jag tror inte alls det har att göra med Flash 10. Det är nog MS som har strulat till det i en uppdatering. Verkar det som.

Kör perfmon /rel och se från vilken tidpunkt det började strula.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju mycket möjligt att Microsoft har skickat ett konstigt uppdatering som gör att Internet Explorer 7 krashar. Jag kan inte påstå att det är Flash som gör detta. Men däremot fungerar allt som det skall i Windows XP.

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Mitt Internet Explorer hänger sig också, dessutom har datorn startat om några ggr (på natten, då körs mitt antivirusscanning, datorn har ej startat om varje natt)

Trodde att allt berodde på en ny processor och mera minne, men har kört flera minnestest-program utan att det visat något fel.

Jag använder Win Vista Ultimate 64 bitar, en AMD 4800+ X2 processor och 3 Gb minne.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också problem med att IE hänger sig. Sen drar ju felsökning och problemrapportering igång automatiskt. Efter någon minut får jag upp en ruta. Där står det att en lösning finns på problemet, men, inte på Svenska...

Ska man våga klicka på English eller invänta en lösning på Svenska?(kan ju dröja... Eftersom dem erbjuder mig en lösning på ett annat språk bör det kanske inta vara några problem. Men vad vet jag...

Har ju haft en del problem med MS Office 07, det kraschar ofta. Men där finns inga lösningar på dem problemen. Inte ännu iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag är säker nu att det inte beror på någon uppdatering från update  el flashplayer 10 för jag har testat med att installera 9:ans flashplayer istället, det som är kul är att jag får upp olika medelande än är det det och en något annat som är fel typ flash försöker kommunicera med en temporär fil, har testat återställa avancerade ins + något tillfälle nollställt nätet vilket funkat . Nu har jag kommit på att " king.com"s gamekontoll  är orsaken så nu behöver jag bara avinstallera den och gå in på kingen så tillägget installeras igen och om det inte funkar så får jag dubbelklicka på king. com i datorn då kommer en ruta att installationen är ok o direkt efter en ruta att den inte är korrekt installerad så då behöver jag bara klicka på "installera med rekommenderade inställningar" sen har det även hänt nån gång att datorn låst  tillägget " king.com på grund av säkerhetsrisk o då har jag hävt spärren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...