Gå till innehåll

Jag behöver hjälp med formateringen


theasker

Recommended Posts

hejsan jag vill nämligen formatera om datorn och jag brukar sätta in skivan, starta om datorn så bootar den av sig själv men det funkar inte längre så jag försöker att formatera om den när datorn är på men när jag försöker att instrallera får jag fram att det är ett problem ... VARFÖR!!!??

kolla själv http://img216.imageshack.us/my.php?image=windowsjt1.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att din cd/dvd-läsare fungerar så lutar det mot att din skiva börjar ge upp. Det kan vara repor eller annat som gjort det. Det du kan göra är att låna en skiva av någon du känner för att konstatera om det är fallet.

Ett alternativ är att vid formatteringen välja att plocka bort partitionen och sen skapa en ny innan du formatterar och installerar. Allt för att vara säker på att inga gamla filer ligger kvar och spökar.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo visst kan du det... men har du problem att läsa och kopiera vid installation så kommer du INTE få en skiva som är 100% om du gör en kopia. Funkar inte en filkopiering så kommer du säkert få problem att läsa och kopiera den.

Har du en riktig osis är det hårddisken som börjar ge sig... men det verkar mindre troligt om du inte har haft andra problem tidigare.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta inte Nero Express utan Nero Burning ROM från startmenyn/alla program. När Nero startat avbryt dialogrutan och välj ur menyn (arkiv, redigera osv) Brännare och där under Bränn Image. Leta upp var du har din *.iso-fil och bränn.

Har du inte detta alternativet sp tanka hem Imgburn från nätet. Är gratis och gör precis vad du behöver.

Här hittar du det: http://fileforum.betanews.com/detail/ImgBurn/1128426215/1

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det funkar inte =( det kommer fram att en annan fil saknas !!! vad ska jag göra nu? jag vill verkligen formatera om datorn

Saknas en fil när du ska bränna?

En enkel fråga... Bootar du på XP-skivan när du formatterar? Tänkte på ursprungsbilden du visar... ser ut som det är i Windowsmiljö.

Stoppa i skivan och klicka bort det som kommer upp. Välj att starta om datorn och efter start välj att starta från skivan.... formattera därifrån.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan jag vill nämligen formatera om datorn och jag brukar sätta in skivan, starta om datorn så bootar den av sig själv men det funkar inte längre så jag försöker att formatera om den när datorn är på men när jag försöker att instrallera får jag fram att det är ett problem ... VARFÖR!!!??

För att göra det här på rätt sätt, så MÅSTE du boota från CD´n! För att lyckas med det så kanske du behöver gå in i BIOS och ställa om "First Boot Device" till CD-rom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha fixa det... stoppa in skivan och starta om datorn för 500:e gången men när den inte bootade så flippade jag och slog på tangentbordet och så kom installiation grejen fram och nu funkar det som smort  :D :D  TACK iallafall...

denna tråden är löst =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha fixa det... stoppa in skivan och starta om datorn för 500:e gången men när den inte bootade så flippade jag och slog på tangentbordet och så kom installiation grejen fram och nu funkar det som smort  :D :D  TACK iallafall...

denna tråden är löst =)

En klar plats i Supportmanualens Top 10  :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...