bornor Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Hej, Jag har problem med min interna multikortläsare. När jag stoppar in kort i läsaren så fungera det utmärkt. SD-kort, CompactFlash mm. Men så fort jag ansluter en enhet till USB-uttaget så fungerar inte usb-enheten och dessutom så försvinner samtliga "kortenheter", fyra stycken. Jag har kollat alla anslutningar och hittar inget som sitter löst i lådan, jag hittar heller inget som verkar konstigt i BIOS. Jag "kör" Win XP Home med 3gb interminne. Kan det vara så att kortläsararen är slut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 5, 2008 Share Posted November 5, 2008 Det är väldigt vanligt att moderkort INTE supportar ALLA tillgängliga USB-kontakter på moderkortet SAMTIDIGT. Dvs har man typ 6 eller 8 i bak, och 2 i fram, så kanske de 2 fram bara funkar om man INTE har nåt i ett av paren i bak. Om man lusläser manualen till sitt moderkort, så kanske det framgår om det är så. Och din interna kortläsare är ju alltså ansluten till en av moderkortets USB-kontakter. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bornor Posted November 12, 2008 Author Share Posted November 12, 2008 Jag köpte en ny multikortläsare. Efter installation fungerade både USB och kortläsare. Kostade 150 kr det var det värt. Bornor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts