Gå till innehåll

Funkar Windows 7 pre-beta bygge 6801 i VMware?


Gäst fjamsetramsa

Recommended Posts

8601? Du menar väl 6801? Jag har 6801 och den fungerar klockrent. Trots att jag kör i VM Ware så går W7 snabbare än Vista. Otroligt men sant. Jag är minst lika lyrisk över W7 som Stenis så jag kommer att lägga vantarna på systemet direkt då det finns att köpa. Undrar vad det kommer att kosta eg?  ;D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör VM Ware 6.5.0 ACE (kostar ca 190 $ med skatt o frakt) och är hur enkelt som helst att köra. Det som förvånar mig är att W7 går snabbt, om inte snabbare än Vista trots med tanke på att det körs i ett skalskydd, eller virtuellt som det kanske heter. W7 har en del mkt bra förbättringar i sin kropp som jag verkligen gillar. Det är snabbt, enkelt och en smula mer överskådligt och inte minst mer stilrent till sitt utseende.

Jag kommer definitivt att slanta upp pengarna för ett fint praktexemplar när W7 finns att köpa, utan tvekan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wheninrome!

Kör VMware Workstation sedan jag blev biten av Stenis artikel här i forumet sedan ett tag tillbaka och på den senaste inköpta laptopen med Vista Buisness. Jag kommer att testa Win 7 när jag får tag på ett exemplar. Innan jag köpte min senaste dator ovan, så hade jag kört Vista virutellt ett bra tag i en Delldator med 1GB minne, vilket var väldigt nyttigt, när den ny laptopen kom in i bilden.

Jag har testat Virtual PC 2007 från Microsoft och visst funkar det, men inte så smidigt som i VMware. I laptopen ovan har jag också betydligt mera minne än i den stationära Delldator som allt startade i, men det är förvånandsvärt vad bra det ändå funkade, med bara 1GB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wheninrome!

Kör VMware Workstation sedan jag blev biten av Stenis artikel här i forumet sedan ett tag tillbaka och på den senaste inköpta laptopen med Vista Buisness. Jag kommer att testa Win 7 när jag får tag på ett exemplar. Innan jag köpte min senaste dator ovan, så hade jag kört Vista virutellt ett bra tag i en Delldator med 1GB minne, vilket var väldigt nyttigt, när den ny laptopen kom in i bilden.

Jag har testat Virtual PC 2007 från Microsoft och visst funkar det, men inte så smidigt som i VMware. I laptopen ovan har jag också betydligt mera minne än i den stationära Delldator som allt startade i, men det är förvånandsvärt vad bra det ändå funkade, med bara 1GB.

Jag har testat VPC tidigare men tycker ändå VMW funkar bättre. Jag delar bara 1 Gb minne till W7 och 16 Gb HDD, men å andra sidan så har jag 4 Gb minne i min laptop så den går ju som ett troll likafullt. Känns bara så jobbigt att behöva installera om allting om man inte får det att fungera så därför känns det enklast att köra virtuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wheninrome!

Alldelles riktigt och jag använder inte funktionen snapshots, utan har en kopia sparad av varje installerat OS, som är lätt att knäppa in i VMware när jag testat färdigt något program och om det blir problem. Så visst är det suveränt att köra virtella system i stället för på den fysiska riktiga datorn, fast jag tycker inte intresset verkar så stort på detta forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar 8601 i vmware?

Ja, men välj grundtypen WindowsXP annars får du inte upp någon disk att installera på...

Vaddå grundtyp? Jag väljer Vista eller XP som disk eftersom alla mina OS m.m. ligger på ISO-fil. Därav tar det 40% kortare tid att installera. Behöver ju inte ens formatera den virtuella katalogen ens.  question?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag hänvisar till är "Guest operating system" klient operativet.

Det har inget med ISO-filer att göra.

Jag provade klientsystem Vista och Server 2008, med efter boot på CD (Windows7.ISO) så kommer ingen hårddisk upp.

Det ser ut som när man glömt lägga till drivrutiner för diskkontrollern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag hänvisar till är "Guest operating system" klient operativet.

Det har inget med ISO-filer att göra.

Jag provade klientsystem Vista och Server 2008, med efter boot på CD (Windows7.ISO) så kommer ingen hårddisk upp.

Det ser ut som när man glömt lägga till drivrutiner för diskkontrollern.

Du har rätt. Klantigt av mig att inte förklara bättre. Alla mina program och OS samt allt övrigt ligger i ISO-format på en extern disk som jag sedan laddar via antingen Daemon tools eller så anropar dem direkt i VM Wareprogrammet och när jag sen startar VM så känner den av vilket system jag avser att ladda, men klart säkrast blir ju XP eller Vista. På så sätt slipper jag dutta på med rar-filer och/eller riskera virussmittor på dessa filer. Fast å andra sidan så kör jag en rejäl nortonattack på alla diskarna varje dag för att säkerställa att inga objudna gäster flyttar in. Natso får ta hand om all backup som sker var 8:e timme.  8)

Nostalgi - testade Win 3.11 med deras gamla Office 4.3 bara för att liksom....huj vad det gick snabbt allting. Backflash till tidigt 90-tal så det susade om det.  --!!

Tjohoooo....party i kärringens rullstol.....mitt hundrade inlägg.......muuuuuu......nu ska grodan mjölkas till nyår!  :D :D :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...