Kaths Posted November 11, 2008 Posted November 11, 2008 Hej! Jag köpte för en tid sedan en bärbar dator och kör Vista på den. Med den följde senaste provversionen av Microsoft Office som jag då har använt fram till nu när den upphörde att gälla. Jag avinstallerade då allt och installerade office 2003 istället. Men det är då mitt problem kommer, jag får upp följande: "Microsoft Office kan inte startas, MAPI32.DLL är felaktig eller av fel version. Orsaken kan vara att ett annat program för att skicka meddelanden har installerats. Installera om Outlook." Vad ska jag göra? Använder för tillfället Windows mailprogram. Tacksam för svar Mvh Kaths Quote
waxinator Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Läs Microsofts svar på problemet: http://support.microsoft.com/kb/926196/sv Quote
Kaths Posted November 12, 2008 Author Posted November 12, 2008 Hej och tack för svar:) Tyvärr stämmer det inte när jag går ut i utforskaren med den beskrivning som anges, jag kör Vista och kanske är någon annan sökväg....men vilken då? Mvh Kaths Quote
goranl Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Hej, i min Vista dator ligger den i Windowssystem32 men du kan ju söka i datorn efter den så hittar du den och eventuellt flera om du har otur. Quote
waxinator Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Jag ser att sökvägen pekar på en Windows XP installation. Motsvarigheten i Vista heter: C:Program Files (x86)Common FilesSystemMSMAPI1053 Eftersom Common Files är en dold folder så kan du markera adressfältet (det blir blått) och klistra in min sökväg. Filen som du skall söka efter heter MSMapi32.dll och inget annat. Alltså inte det kortare filnamnet MAPI32.DLL . Quote
Kaths Posted November 12, 2008 Author Posted November 12, 2008 Hej och tack så jätte mycket för hjälpen, nu funkar det:) skulle aldrig fixat det själv:) Ni lär nog se/höra mer av mig framöver Men nu har jag två ikoner längst ner, den ena "Microsoft Office Outlook 2003" och "Starta Microsoft Office Outlook 2003"....varför då? Mvh Kaths Quote
e-son Posted November 12, 2008 Posted November 12, 2008 Men nu har jag två ikoner längst ner, den ena "Microsoft Office Outlook 2003" och "Starta Microsoft Office Outlook 2003"....varför då?Mvh Kaths Bara att radera den du inte vill ha kvar... behåll den snyggaste! ;D Quote
Kaths Posted November 12, 2008 Author Posted November 12, 2008 Har raderat den "fulaste".......Tack alla för hjälpen Kaths Quote
Recommended Posts