Gå till innehåll

Frågor om min skrivare


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Jag har en Canon Pixma MP600R

Har fått med en platta så man kan skriva ut konvolut på en CD/DVD skiva men det står inget om det i instruktionsboken...

Någon som har samma skrivare och kan hjälpa mig hur man för och vart man sätter den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du var man sätter plattan med cd/dvd-skivan???

Jag har i och för sig inte just den printern, men du måste till att börja med installera ett speciellt program för att skriva ut på dina skivor. När du sen startar detta program och talar om vilken bild du vill printa på din skiva så följer det en bildillustration hur/var du skall stoppa in denna platta.

Jag kollade sälv på Canons hemsida men *** bara denna länk.

http://www.brochures.canon-europe.com/getF...mp;languageid=3

Inte sådär jättemycket hjälp. Finns en bild på hur det ser ut, men om det är en bild från just din printer kan jag inte svara på. Jag har själv en IP400R som är några är gammal och det ser inte lika dant ut.

Men detta är kanske en lite hjälp...  ???

Edit: Detta kan kanske också behövas...

http://software.canon-europe.com/products/0010397.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inne i utmatningsluckan (där papperet kommer ut) sitter ytterligare en lucka, som man fäller ner, och i det facket för man in skivplattan! Men som Mr.LeNo säger.... du måste ha printerprogrammet CDLabelPrint för att kunna använda funktionen! Programmet finns på printerns hemsida!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, fäll bara ned den inre luckan, och sen är det ju en PIL--==>> ( http://www.cameratown.com/assets/news/larg...CD_Printing.jpg ) på Plattan som ska vara INÅT, sen finns det en liten < som ska matcha samma märke   >  på Luckans insida.

( http://home.comcast.net/~annocjr/Jessica.jpg )

(Stoppa dock INTE in Plattan med CDn på, INNAN utskriftsprogrammet säger till - VIKTIGT!)

Neros Cover Designer har en inbyggd CD/DVD-mall för Canons CD-skrivare, den heter Canon PIXMA IP3000 CD Printer.

Funkar till alla Canons CD-print modeller.

Du MÅSTE JU ha Printable CD/DVDs, du kan INTE printa på vanliga...  jo, det kan du, men färgen rinner av ...   ;D

I Canons inställningar, som du når från utskriftsprogrammet du använder, så ska du på Första fliken använda

MediaTyp: Skrivbar skiva (Rekommenderad)

, om du kör med Märkesskivor typ Verbatim, använder du NoName-skivor, kör du med

(annan).

Papperskälla: Skivfack.

Nästa flik > Utskriftsformat:  CD-R-fack C.

Intressant det här att Canon bara säljer sina CD-Print skrivare i EUropa, för i USA har Epson patent och ensamrätt på att sälja skrivare som kan skriva ut på CD/DVD, attans ämlans röta att Epson inte patenterade även rätten att göra skrivare för A4-papper ...

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Tack för detta

Skall se om detta fungerar skall bara skaffa utskrivbara skivor först.. antar att det är de som är vita och har lite sträv yta..

CDLabelPrint följer med på installskivan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Naturguiden, fråga nån vän om han/hon också vill vara med på beställningen så blir det bara halva frakten för dig. Så brukar vi göra när vi beställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Naturguiden, fråga nån vän om han/hon också villl vara med på beställningen så blir det bara halva frakten för dig. Så brukar vi göra när vi beställer.

Beställde från dvd112.com ... så det är redan på väg, men skall göra en liten beställning på lite annat till lucia då skall jag göra det med en kompis som jag skall besöka i Borlänge

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Naturguiden, fråga nån vän om han/hon också villl vara med på beställningen så blir det bara halva frakten för dig. Så brukar vi göra när vi beställer.

Beställde från dvd112.com ... så det är redan på väg, men skall göra en liten beställning på lite annat till lucia då skall jag göra det med en kompis som jag skall besöka i Borlänge

Det brukar bli billigast så. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjahaja... hur var det med mattekunskaperna ??      ;)

Webhallen 189:- X 2 = 378:- + 49:- Frakt = 427:-/50 = 8,54/st.

WeSellCD 491:-( är inte det en taskig halvporrfilm med Lena Nyman...  :D ) /50 = 9,82/st.

Tralla lalla laaaaaaaa...    ;D

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Tjahaja... hur var det med mattekunskaperna ??      ;)

Webhallen 189:- X 2 = 378:- + 49:- Frakt = 427:-/50 = 8,54/st.

WeSellCD 491:-( är inte det en taskig halvporrfilm med Lena Nyman...  :D ) /50 = 9,82/st.

Tralla lalla laaaaaaaa...    ;D

/LbL!

Öööh?

25 pack ja.

På WesellCD var det 50 Pack (x2)

Alltså 100 st

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> På WesellCD var det 50 Pack (x2)

AJ PHAN!       ;D

Men RÄKNA kunde jag iallafall!    :D

Fast Webhallen säljer väl även 50-pack, vad de nu kan tänkas kosta.... jo, 449:- x 2 + 49:-, så det blir nog dyrare, ja ...  :-)

/LbL!

P.S.  Hur var det nu med 491, halvporrfilmen med Lena Nyman ??      ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-< 449x2 blir 900

Sen när DÅ ??          :o

  449

+ 449

  ===

9 och 9 e 18

    ===

        8

8 här och ett i mínne.

4 och 4 är 8, plus ett i minne e ju 9.

    ===

      98

4 och 4 är åtta.

    ===

    898

Alltså inte alls 900, så det så!

;D :D;):)

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

mmm Skall ta med dom i duschen snart och se om dom är waterproof

Nu skall jag göra en specialskiva med alla småprogram som man har bränt som rescueskiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...