Gå till innehåll

Microsoft Office 2007 slutar att fungera


Recommended Posts

Tjena!

På min bärbara dator som jag köpte ganska nyss slutar Word , Excel och Powerpoint att fungera direkt efter att jag stänger ner de. Datorn vänar alltså några sekunder efter att jag har stängt nån utan program i office och sen får jag meddelande. Har försökt med reparering men dock utan reslutat. Någon som har haft ett sådan problem tidigare och vet hur skall man göra?

Tacksam för svar.

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Datorn vänar alltså några sekunder efter att jag har stängt nån utan program i office"

Alltså - hur menar du här? Låser sig datorn efter att du har stängt ner något av Office-programmen eller? Beskriv gärna lite mer utförligt vad du gör och vad som då händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag öppnar nån av dessa program så fungerar allt som det skall.Men när jag stänger ner de , direkt efter några sekunder får jag meddelande att "Microsoft Word har slutat att fungera " och samma sak gäller Power point och Excel.Jätte irriterande! :(

/grinders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen att vi haft detta problemet här förr... eek

Det har kanske med den globala dokumentmallen, Normal.dotm att göra...

den skall ju normalt uppdateras/sparas vid varje avslut.

http://support.microsoft.com/kb/918064/sv?...&sid=global

Mallarna ligger under:

C:Usersditt kontonamnAppDataRoamingMicrosoftMallarNormal.dotm

Du kan ta bort filen Normal.dotm (och NormalEmail.dotm ) för den skapas på nytt när du startar Word.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner igen att vi haft detta problemet här förr... eek

Det har kanske med den globala dokumentmallen, Normal.dot att göra...

den skall ju normalt uppdateras/sparas vid varje avslut.

http://support.microsoft.com/kb/918064/sv?...&sid=global

Mjae....Waxy.....känner inte igen det där. Det där rör ju bara dot'en och den ska inte uppdateras när du avslutar word ...eller? Mallen ska ju vara tom hela tiden och ska ju bara ändras om man redigerar den specifikt. Känns mer som det är ett registerfel nånstans. Testa en sväng med Tune-up Utilities och se om det programmet kan skaka igång ditt Officepaket till felfritt läge igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så hjälpte de inte med ominstalleringen.Och det är inte den meddelande jag får Waxinator utan det står bara " Microsoft Word har slutat att fungera. Ett problem gjorde att programmet avslutades inte korrekt och du kommer att få meddelande i fall de hittar lösning".Fast det verkar som att de inte har hittat de... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
Hej.

Har du en HP skrivare inkopplad till datorn?

Hp har nämligen med att göra att word tex krashar vid avslut. vet inte vad dom lyckats ställa till med men dom jobbar på lösning.

/Tobias

Hej Tobias

Jag har samma problem med min tjejs dator vista sp1 homepremium x32 och office 2007 samt en hp skrivare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett liknande problem men där Word och Powerpoint kraschade vid uppstart och då visade det sig vara en konflikt med min PDF-skrivare, Nova PDF lite. Satte en annan skrivare som standard och då funkade det klockrent. Så Office 2007 verkar väldigt känsligt när det gäller skrivare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...