kontakten Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hej, allihopa! Mina program (W.XP) vill låsa sig ibland så att jag kommer ingenstans. Igårkväll låste sig mitt e-postprogram, texten försvann delvis. Efter en kvart ungefär kom Datorn igång, sedan gick det bra. Grafikkortet slut, eller...? kontakten :-[ :-[ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wheninrome Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hej, allihopa! Mina program (W.XP) vill låsa sig ibland så att jag kommer ingenstans. Igårkvälllåste sig mitt e-postprogram, texten försvann delvis. Efter en kvart ungefär kom Datorn igång, sedan gick det bra. Grafikkortet slut, eller...? Virustestat? Spywaretestat? Rensat bort oanvända program? För lite minne? Gammal hårddisk? Laddat ner alla uppdateringarna? Rätt servicepack? Kollat autostart hur mkt otyg som drar igång vid uppstart? Uppdaterat alla drivrutiner till grafikkort m.m.? Lite svårt veta vad man ska svara utan närmare info om vad du har för dator, och vad du gjort för att felsöka samt lite mer detaljerat vad felet är. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Hej kontakten, Börja med att ta reda på om du har något skräp i datorn. Följ den här instruktionen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontakten Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 Tack för hjälpen. Man lär sig alltid något nytt. Nu kanske det löser sig ändå, har troligen en nyare dator på gång, annars provar jag dom tips jag fått. Vad gäller virus och trojaner har jag Comodo som virusskydd och brandvägg. Skannade Datorn ganska nyligen med Windows One care safety- den hittade 2 småsaker som sanerades. Kontakten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Det var så litet så. Hoppas att du med ”Comodo som virusskydd och brandvägg” menar Comodo Internet Seurity 3.5.x. Annars är det hög tid att uppdatera. Windows One Care Safety är nog bra, men Malwarebytes' Anti-Malware (se länk i mitt förra inlägg) är nog ett snäpp vassare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontakten Posted November 13, 2008 Author Share Posted November 13, 2008 Hänger tydligen inte med i utvecklingen. Behöver nog uppgradera Comodo. Kommer även att prova malware. Återkommer när det är gjort och avger rapport. Kontakten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted November 13, 2008 Share Posted November 13, 2008 Om du har Comodo Firewall Pro 3.0.25.378, exportera dina inställningar innan du avinstallerar. Se här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Har du kollat så alla fläktar fungerar.Även den på grafikkortet.Eller har du kanske aldrig gjort ren den inombords.Den kanske är full med damm och blir överhettad. Du kan ju installera speedfan så ser du temperaturerna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontakten Posted November 22, 2008 Author Share Posted November 22, 2008 Tack. Datorn har dammats regelbundet, men nu är den slut, nätverkskortet lade av. Den var för övrigt allmänt dålig, så nu har jag investerat i en AsMicrosoftus Eee-box med WindoWs XP-Microsoft Works 9. Har även laddat hem COMODO´s senaste version( brandvägg+virusskydd, så nu är jag med på tåget igen. --!!kontakten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kontakten Posted November 22, 2008 Author Share Posted November 22, 2008 Vet inte vad som hände med texten. En Asus Eee-box skall det ju vara. Kontakten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts