Gå till innehåll

Tangentbord vägrar funka i Vista


ktrixter

Recommended Posts

Kör med Vista Business 64 bitars SP1 och jag vill köra med ett annat tangentbord, det är bara det att Vista vägrar låta något annat än mitt gamla skruttiga Dell tangentbird att fungera. Jag har försökt både med ett från Microsoft och nu senast med ett från Logitech men det funkar helt enkelt inte. Jag installerar drivrutinerna från CDn men det hjälper inte. Sen laddar jag ner de senaste drivrutinerna från Logitechs hemsida men det funkar inte heller. När man sen pluggar ur och in tgb:t igen så säger den att den hittar drivrutiner MEN de kan inte installeras för att den digitala signaturen inte är korrekt osv. och att man ska kontakta tillverkaren. Vad ska jag göra?! Tacksam för hjälp, och jag ber om ursäkt om det redan finns en tråd i ämnet, sökte men hittade inget liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, eftersom den inte hittar drivrutinen via USB (alltså när jag kopplar in TGBt) så är filen från deras hemsida tillhörande TGBt som kan installeras eller filen från CDn.

Update:

Nu när jag pluggar in TGBt igen säger den att "Logitech USB Keyboard klar att användas, enhetsprogramvara har installerats." Men oavsett om jag bootar om eller kopplar in och ur skiten så funkar det inte. Det funkar i bootmenyerna men när datorn når login-screen så funkar det inte. Det är också som att det hänger sig eftersom NumLock knappen lyser men den går inte av stänga av. Måste jag lida i all evighet med en slö Alt Gr tangent för att min kära dator vägrar acceptera andra TGBs !? Hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...