Gå till innehåll

Fråga om firmware för D-Link DIR-615


CGD

Recommended Posts

Jag har sedan en månad en D-Link DIR615. Den har firmware 2.23. Nu har en vän köpt en igår och den har firmware 2.25. Men på D-Links sida finns ingen nyare än 2.23. Inte så att min fungerar dåligt men visst undrar man lite vad den nya 2.25 tillför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står ju i beskrivningen:

2.21  Shipping Firmware

2.23  This firmware is a workaround for connection issues reported by some Internet service providers that does not yet fully support RFC2132. 

Men 2.25 han surrar om, är ju till den amerikanska Revision B, kolla här under just revision B får du se:

http://www.dlink.com/products/support.asp?pid=565#firmware

DIR-615 Revision B

If this is the revision model you have, click here.

Klickar du där ser du vad uppdateringen är till för, och vilken version det är = 2.25.

Firmware 2.25 - Added QoS Engine 6/11/2008

Så det är nog inte att rekommendera till din, inte förrän den kommer på den svenska sidan!

För, som det står längst ned på sidan -- If you have bought this product outside of USA, please click here for support. -- så hamnar du på svenska sidan när du klickat färdigt.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Kan jag konfigurera min router, spara inställningen på datorn, mejla upp den till min vän och han använder den till sin router.

Visst, bör funka.

Har den en inbyggd export/import funktion för inställningar ??  Isåfall funkar det ju garanterat.

Du kan ju prova och hämta den amerikanska Firmwaren 2.25 till din - funkar det inte kan du ju alltid gå tillbaks.  Firmwaren lär ju också kolla själv att den är till rätt version innan den flashar sig.

Men om du flashar en EJ SUPPORTAD version, så riskerar du alltså garantin, därav att jag sa att du skulle vänta tills den kommer till den svenska sidan 'officiellt'.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tänker inte hämta 2.25. Tyckte bara det var lite konstigt att en nyinköpt hade 2.25 speciellt när 2.25 inte kommer med i uppdateringslistan för min som är köpt för en månad sedan. Den hade från start 2.21 men hämtade på egen hand 2.23.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...