CGD Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Jag har sedan en månad en D-Link DIR615. Den har firmware 2.23. Nu har en vän köpt en igår och den har firmware 2.25. Men på D-Links sida finns ingen nyare än 2.23. Inte så att min fungerar dåligt men visst undrar man lite vad den nya 2.25 tillför. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 16, 2008 Share Posted November 16, 2008 Det står ju i beskrivningen: 2.21 Shipping Firmware 2.23 This firmware is a workaround for connection issues reported by some Internet service providers that does not yet fully support RFC2132. Men 2.25 han surrar om, är ju till den amerikanska Revision B, kolla här under just revision B får du se: http://www.dlink.com/products/support.asp?pid=565#firmware DIR-615 Revision B If this is the revision model you have, click here. Klickar du där ser du vad uppdateringen är till för, och vilken version det är = 2.25. Firmware 2.25 - Added QoS Engine 6/11/2008 Så det är nog inte att rekommendera till din, inte förrän den kommer på den svenska sidan! För, som det står längst ned på sidan -- If you have bought this product outside of USA, please click here for support. -- så hamnar du på svenska sidan när du klickat färdigt. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted November 16, 2008 Author Share Posted November 16, 2008 Köpt på El-Giganten i går. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 Vad tror ni om detta? Kan jag konfigurera min router, spara inställningen på datorn, mejla upp den till min vän och han använder den till sin router. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted November 17, 2008 Share Posted November 17, 2008 -> Kan jag konfigurera min router, spara inställningen på datorn, mejla upp den till min vän och han använder den till sin router. Visst, bör funka. Har den en inbyggd export/import funktion för inställningar ?? Isåfall funkar det ju garanterat. Du kan ju prova och hämta den amerikanska Firmwaren 2.25 till din - funkar det inte kan du ju alltid gå tillbaks. Firmwaren lär ju också kolla själv att den är till rätt version innan den flashar sig. Men om du flashar en EJ SUPPORTAD version, så riskerar du alltså garantin, därav att jag sa att du skulle vänta tills den kommer till den svenska sidan 'officiellt'. /LbL! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted November 17, 2008 Author Share Posted November 17, 2008 Nej jag tänker inte hämta 2.25. Tyckte bara det var lite konstigt att en nyinköpt hade 2.25 speciellt när 2.25 inte kommer med i uppdateringslistan för min som är köpt för en månad sedan. Den hade från start 2.21 men hämtade på egen hand 2.23. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts