Gå till innehåll

Fråga om Bredbandsbolagets ADSL


CGD

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Förmodligen har du fått ett modem med antenn om du fått det på senare tid..

På undersidan av modemet står det 10 siffror långa kännetecknet som du skall ange i den ruta som kommer upp när du ansluter till det trådlösa nätverket...

Detta fungerar när man kört install mot skivan som man får med ... men det kanske fungerar utan

om du kör install med skivan så får du nog frågan om du skall köra trådlöst eller båda

Jag har samma som du och frugan kör trådlöst på din laptop och det var som sagt bara att fylla i det 10 siffriga nummret under modemet

ex: 111232R545

Hoppas detta hjälpte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja inte riktigt. Dottern har haft BB ADSL med en dator som är trådansluten till modemet. Nu har hon köpt sig en bärbar dator och vill att det skall vara så lite tråd som möjligt. Så vist kan man köpa en router men eftersom det bara är en dator så kanske det finns en enklare lösning. BB kanske har ett trådlöst modem.  Ja jag vet inte vad som finns, men både TV och telefon skall vara med. Men Naturguiden verkar vara inne på rätt spår. Skall ringa BB.

Tack till er bägge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden
Nja inte riktigt. Dottern har haft BB ADSL med en dator som är trådansluten till modemet. Nu har hon köpt sig en bärbar dator och vill att det skall vara så lite tråd som möjligt. Så vist kan man köpa en router men eftersom det bara är en dator så kanske det finns en enklare lösning. BB kanske har ett trådlöst modem.  Ja jag vet inte vad som finns, men både TV och telefon skall vara med. Men Naturguiden verkar vara inne på rätt spår. Skall ringa BB.

Tack till er bägge.

Jag har BBB alla saker såsom Internet /Tv / Telefon

OM du beställer det så får du ett trådlöst modem och en box från viasat

Så jag förstår inte var problemet är...

OM hon har en laptop så måste hon ev. köra in en cd med installationsguide på först eller så funkar det utan...

Du behöver inte köpa en router...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...