Gå till innehåll

Spara MMS-bilder i telefonen?


Gäst Naturguiden

Recommended Posts

Gäst Naturguiden

Jag har fått ett mms till min telefon... hur sparar jag bilden i det mms:et till min telefon så jag kan föra över det via blåtand...

Någon som vet?

Hoppas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Naturguiden

Jag vill ha bilden i MMSet till min dator  och jag har inte fått någon kod...

Man borde ju kunna spara bilden som någon har skickat till mig på telefonen någonstans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Man borde ju kunna spara bilden som någon har skickat till mig på telefonen någonstans

Jag har bara en rutten gammal SonyEricsson T610, och där är det ju bara att i inkorgen för MMS, ställa sig på aktuell MMS, sen öppna högermenyn med högra knappen under skärmen, och där välja 'Skicka till...'.

Då kan man överföra till datorn via datakabeln eller Bluetooth.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är ju bara att fråga. På min står de så här..

000000 har skickat ett mms till dig, som du kan hämta på www.tele2.se/hamtamms geom att där knappa in koden xxxxxxxxxxxx. Mvh Tele2/Comviq

Måste ju finnas fler operatörer som har den tjänsten. Ja vet flera som brukar hämta bilder på de viset.

Annars blir de till att skaffa en datakabel till mobilen och hämta programvaran på nätet.

8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för mobiltelefon? Kan den ta emot MMS eller inte?

I min K750i är det bara att trycka på "Mer" (tror jag det står) när jag fått ett MMS samt välja "Spara bild", sedan kan jag överföra bilden till datorn via blåtand eller USB-kabel.

För SonyEricsson kan man använda det suveräna programmet MyPhone Explorer http://www.fjsoft.at/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...