Gå till innehåll

Kan inte lägga in saker på min nya hårddisk


locolopez

Recommended Posts

Tjena!

Ja har precis köpt en ny Hp pocket media drive (250 GB) som ja pluggat in i min dator och installerat som man ska. Den funkar klockrent o verkar snabb o allt.  :) so far so good.

Problemet är att när jag tar och drar en mapp från min andra externa hårddisk som är ansluten till samma dator och som fungerar normalt, så går det inte att dra över informationen vare sig till Skrivbordet elr till den nya hårddisken.

Jag har provat att högerklicka och ta bort skrivskydd på alla filer som jag ska flytta över från min gamla externa hårddisk till min nya men det går inte! Det är så att jag har 2 mappar på min gamla externa hårddisk som jag vill flytta över till min nya. Dessa mappar heter BILDER och MUSIK och är ganska stora (ca 10 GB styck). När jag markerar t.ex. musikmappen och drar denna, antingen till skrivbordet eller till min nya hårddisk så står det

"Förbereder för att flytta" och den räknar i några sekunder ut hur stor filen/filerna är, sen försvinner det textfönstret och ingenting händer! >:( :(

Det riktigt sjuka är att när jag drar över en annan mapp från samma (gamla) externa hårddisk till skrivbordet så fungerar det, men denna mappen ligger på kanske 10 mb.. men iaf, då fungerar det men inte annars?

Vad är felet?? PLZ help

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är som sagt min gamla externa hårddisk som sitter inpluggad via en usb kontakt som problemet verkar ligga hos. jag kan föra över små mappar till skrivbordet o nya hårddisken ifrån den  men inte de stora mapparna  med mycket innehåll.  ingenting händer ju förutom att den räknar upp o kollar hur stor informationen är som ska flyttas..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Vista du kör? Det är inget okänt faktum att stora mappar tar ORIMLIG tid att kopiera från/till extern hårddisk...

Prova att ha tålamod och ge det lite tid... den kanske "vaknar" till liv. Har haft samma problem och 30-45 minuter för mappar som varit större än 50 gb är inget ovanligt.

Det ska finnas en patch som förbättrar detta, men den hjälpte inte mycket för mig. Jag bytte till slut min externa HD mot en nyare och sen försvann problemen för mig...

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...