Guest Naturguiden Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Den har 5 patroner en liten Svart, en stor Svart, en Gul, en magenta, en Cyan. Så långt är alla med När man skrivit ut ett tag och den stora svarta blir slut , borde då inte den lilla svarta ta på sig en stora svartas uppgift ??? Eller vad gör den där egentligen? den lilla alltså. Antar att det är så att alla 5 patronerna skall vara i för att det skall funka. Någon som har samma skrivare som jag, som kan berätta hur det ligger till i denna fråga.. Quote
lbl Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Den lilla Svarta är Pigment! Används för att snygga till foton. Används inte mycket annars, var glad - den är dyr för sin storlek. Du köper väl Pelikan hos Nordic Ink, billigast! http://www.nordicink.se/products.aspx?prin...me=PIXMA+MP600R /LbL! Quote
Guest Naturguiden Posted November 30, 2008 Posted November 30, 2008 Den lilla Svarta är Pigment!Används för att snygga till foton. Används inte mycket annars, var glad - den är dyr för sin storlek. Du köper väl Pelikan hos Nordic Ink, billigast! http://www.nordicink.se/products.aspx?prin...me=PIXMA+MP600R /LbL! 'Torkar den inte ut då??? Quote
lbl Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Den lilla Svarta är Pigment! -> Torkar den inte ut då??? Har du sett nån med t ex fräknar, 'torka ut' .... : /LbL! Quote
Guest Naturguiden Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Den lilla Svarta är Pigment! -> Torkar den inte ut då??? Har du sett nån med t ex fräknar, 'torka ut' .... : /LbL! Hoppas att du fattar vad jag frågar Quote
lbl Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Den lilla Svarta är Pigment! -> Torkar den inte ut då???Har du sett nån med t ex fräknar, 'torka ut' .... : -> Hoppas att du fattar vad jag frågar Jag hade hoppats på att du skulle fatta vad jag redan svarat , men icke så ... " Pigment är ett material som förändrar färgsammansättningen i reflekterande ljus som ett resultat av selektiv färgabsorbering vilket innebär att vissa material absorberar vissa våglängder av ljuset. Denna fysiska process skiljer sig från exempelvis fluorescens, fosforescens och andra former av luminiscens, då materialet självt inte alstrar något ljus. Pigment förkommer bland annat i sammanhang där produkter vid tillverkning ges en viss kulör." Och då får jag väl lägga till då - eftersom mitt skämt om Fräknar/Pigment tydligen inte gick hem - att visst kan den torka ut, men eftersom Pigment är ganska torrt i sig redan från början, så är det ganska osannolikt att den skulle torka ut - det ÄR redan 'torrt'. /LbL! Quote
Guest Naturguiden Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Och då får jag väl lägga till då - eftersom mitt skämt om Fräknar/Pigment tydligen inte gick hem - att visst kan den torka ut, men eftersom Pigment är ganska torrt i sig redan från början, så är det ganska osannolikt att den skulle torka ut - det ÄR redan 'torrt'. /LbL! Det kunde du sagt med en gång ju... Då har jag ju köpt två patroner i onödan så jag har om någon vill ha det Quote
lbl Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 -> Det kunde du sagt med en gång ju... Då har jag ju köpt två patroner i onödan så jag har om någon vill ha det DET var tammfan det dummaste jag hört, HOPPAS du skämtar! :'( JAG är väl för fan inte ansvarig för dina (dumma) handlingar! > /LbL! Quote
CGD Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Hej Naturguiden. Jag har en PIXMA 4000 och den har också dessa fem patroner. Jag har under ett par år nu köpt Canons originalpatroner. Fler än en åt gången. Måste ju hela tiden ha minst en oöppnad av varje hemma. Att de skulle torka eller så har jag inte varit med om. Nyligen har jag bytt till Pelican köpta från just NordicInc. Men jag har ännu bara hunnit pröva de tre färgpatronerna. Har inte märkt någon skillnad. Foton skriver jag däremot nästan aldrig ut så hur de är där vet jag inte. Men färgbilder skriver jag ofta ut. Hoppas detta pladder säger dig något. Quote
Guest Naturguiden Posted December 1, 2008 Posted December 1, 2008 Hej Jag har beställt svarta patroner från Nordic ink idag.. Dom är verkligen billiga tack för detta tipset LbL! Finner tråden som löst Quote
Recommended Posts