Gå till innehåll

Minnesfel i wuauclt.exe


kudden

Recommended Posts

wuauclt.exe-programfil

instruktionen på ox5066e62 refererad till minnet på ox008aoaac.det gick inte att utföra en minnesåtgärd.

följande fel returnerades:the memory could not be read.

klicka på ok för att avsluta programmet.

när man trycker ok står det ox6 ref.till minnet ox5f44001e gick inte att utföra

minnesåtgärd.memorycould not be read tryck ok för att avsluta.sen funkar det.vad i hela fridens namn betyder detta.det dyker upp ofta  ???någon som har kläm på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta en bild på felmeddelandet så får man veta exakt vad det står.

Det är ju tydligen något som inte går så bra, programmet verkar läsa minne som det inte får läsa.

Sånna här meddelanden måste man ju vara superman för att få ut någon info från, eftersom här inte är någon egentlig text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I går kväll la den av helt med blåskärm.efter ominstallation(som funkade)så länge datorn var igång.men efter omstart,samma visa igen.kunde ine ens komma in i felsäker läge.då kom blåskärmen fram igen och meddelade att windows kunde inte startas.Det är ett frågetecken på styr och videoenhet.verkar inte som jag kan ta hem drivrutiner för grafikkort.försökte från nvidias hemsida,när den var igång.startar jag om den funkar inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur sjutton hittar jag till minnesdiagnostiken :-[

windows update har jag kört och det funkar.

nu startar den bara om och om igen utan blåskärm.

hade samma problem en annan gång att den startade om

och det var när jag installerade sp3 på min hp med amd-prossessor

men då kom jag in i felsäkert läge efter 1 timmas tryckande :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tog bort minnet.ingen skillnad.satte tillbaka det och tog det andra.ingen skillnad.bytte även plats på dom men inte heller där nån skillnad,men när jag plockade det andra fick jag ett meddelande.driver is not correkt installed.???Men jag fick inte fram minnestesten.det fanns på listan men hittade det inte.eller skall jag bara trycka på det och starta om?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bara trycker på standardalternativet så startar datorn om.

Oavsett vilket alternativ du väljer så kommer minnestesten att starta nästa uppstart.

EDIT:  När minnestesten startar så körs den bara två pass.

          Vill du köra mer trycker du F1 och tabbar dig fram. Spara med F10 så startar testen om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

får inte fram bilden.det är det som är så konstigt.Det finns bara i sök att trycka på men det kommer inget fram.inget resultat finns.En sak som är himla konstigt också är att för att få min trådlösa mus att fungera,måste jag koppla in en med tråd i en annan usb-port.då fungerar den trådlösa men inte den andra.jag kan koppla ut den direkt.då funkar den trådlösa.fattar ingenting. har xp.har suttit med detta hela kvällen i går och idag.vilken fredag,men har gett mig f.n. på att det skall komma fram vad det är för fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem alls.Du skall ha ett stort tack för att du tog dig tid. ;)

får göra det i morgon.Nu orkar jag inte mer.Ha det bra.Den har ett par år på nacken,men jag gillar den.Ungarna har nyare men denna är MIN.(tror jag i alla fall) ::)och varför kan jag inte installera videoenhet(VGA-kompartibel)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket moderkort har du, tillverkare och modell, chipset, grafikkort och cpu?

Jag tycker det låter som flera saker... moderkortsdrivrutiner, ev t o m att moderkortet rasat...

Prova att ta bort all hårdvara, utom minne, cpu en hårddisk grafikkort och dvd/cd-enheten (så du kan använda din xp-cd).

Dvs skrivare, alla usb-enheter etc ska bort.

Starta om datorn... eller försök starta om datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räcker det om jag tar strömkablarna till hårdvaran?usb-enheten från musen kan jag ju inte ta bort.

Kom ihåg när jag istallerade denna hårddisken för ett år sedan.Det bara strulade och strulade.

först hade jag master sedan slave och sedan nåt annat.Då gick det men den skrev att jag hade 600gb ledigt så jag fick ändra till master igen och använda portion magic för att få det rätt.

Det kan väl inte vara en sån enkel grej som batteriet 8)Fick också ett meddelande när jag skulle inststallera det sista.regress ERROR faild to get GSCS.Men har svårt att att installera videostyrenhet.? och! det gick igår men fösöker nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Det är bättre att ta ur kablarna ur moderkortet eftersom kablarna kan orsaka fel.

    Jag har haft ett IDE-kablage som förhindrade moderkortsdiagnostiken att gå igenom.

2. Batteriet används inte förrän datorn blir strömlös.

3. Det kan fortfarande vara disken men även värme och nätaggregat fel.

    Datorn är rätt gammal (4-6år?) så de bruna kondensatorerna kan ha börjat torka/läcka/svullna...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte se någon trovärdig beskrivning av GSCS på nätet.

Så mycket konstiga fel som du har nu så verkar det otroligt att allt detta beror på Windows

eller någon kass drivrutin. Du har dessutom installerat om XP (!?!) och felen är kvar.

Du skall kunna köra datorn i DOS och i Felsäkert läge under lång tid utan fel.

Kan du inte minimera bort felen eller byta ut hårdvaruenheter så verkar datorn gjort sitt.

Venoms frågade efter din hårdvara så vad har du ? (en gammal HP ?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har pratat med en rep.verkstad.skall lämna den på månag så får jag svar på en dag  vad det är för fel.gratis.men skall han laga den klart det kostar.får se om det lönar sig.hårddisken har jag i alla fall garanti på.Men skall prova att koppla loss allt och se om det blir nån skillnad. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde helt utan disk.har inte plockat bort disken med boot-blocket.det vet jag inte ens hur man gör :-[

Fick i alla fall installerat alla drivrutiner.fick windowsnytt för ett tag sedan och dom rekommederade ett program som letar efter nya uppdateringar.Installerade några,men kom inte ihåg om bios var med.Men detta hände ju senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...