CGD Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Jag kan ju ställa in DNS i routern och i datorns DNS ställer jag in routers ip adress. Men jag kan ju också ställa in DNS i datorn. Är det ena sättet att föredra framför det andra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 8, 2008 Share Posted December 8, 2008 Eftersom du troligtvis har fler datorer anslutna till routern skulle jag ändra DNS:en där för att minimera antalet ställen du behöver ändra på om du skulle ångra dig eller vilja vyta DNS-server. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CGD Posted December 11, 2008 Author Share Posted December 11, 2008 Tack för svaret Stenis, men det var inte vad jag hade tänkt mig. När jag skrev frågan hade jag prestanda i tankarna. Det är Open DNS jag använder och de har ju ett litet program man kan ladda ner som håller reda på IP adressen. Det fungerar väl inte om man bara har DNS adressen inställd i routern. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted December 11, 2008 Share Posted December 11, 2008 Nu vet jag inte vad du hade tänkt vinna i prestanda men Windows cachar per automagik DNS-uppslagningarna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts