Gå till innehåll

Microsoft Virtual PC


Rebom

Recommended Posts

Jag har funderat på börja använda  Virtual PC och kan inte ett ****** av den.

kan ni som kan ge lite information om hur den fungerar mm.

* Är de bra o använda den istället för att installera fler os på en hårddisk?

* fungerar den med Windows 7 och XP?

* Finns den på Svenska?

MVH

Professor såklart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixade den men jag får ingen ip ska man göra något speciell för att komma ut på nätet? den hittar mina nätverkskort och den skickar  men inget mottaget. det blir bara begränsad anslutning. Har Windows 7 som standard och xp i virtual pc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixade den men jag får ingen ip ska man göra något speciell för att komma ut på nätet? den hittar mina nätverkskort och den skickar  men inget mottaget. det blir bara begränsad anslutning. Har Windows 7 som standard och xp i virtual pc.

Ibland har jag blivit tvungen att manuellt fylla i "Egenskaper för Internetprotokoll (TCP/IP)".... särskilt om man sitter bakom router! Högerklicka på nätverksikonen nere vid klockan och välj "Öppna nätverksanslutningar"... där markerar du "Internet Protokoll (TCP/IP)" och trycker på "Egenskaper". Fyll sen i korrekta uppgifter i alla fält (i stället för "erhåll automatiskt...").

Så har jag alltid lyckats få igång uppkopplingen i mina virtuella maskiner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixade den men jag får ingen ip ska man göra något speciell för att komma ut på nätet? den hittar mina nätverkskort och den skickar  men inget mottaget. det blir bara begränsad anslutning. Har Windows 7 som standard och xp i virtual pc.

Ibland har jag blivit tvungen att manuellt fylla i "Egenskaper för Internetprotokoll (TCP/IP)".... särskilt om man sitter bakom router! Högerklicka på nätverksikonen nere vid klockan och välj "Öppna nätverksanslutningar"... där markerar du "Internet Protokoll (TCP/IP)" och trycker på "Egenskaper". Fyll sen i korrekta uppgifter i alla fält (i stället för "erhåll automatiskt...").

Så har jag alltid lyckats få igång uppkopplingen i mina virtuella maskiner!

Okej men jag har inga dns hur gör man då. har fiberlan från telia och har en ip adress?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men jag har inga dns hur gör man då. har fiberlan från telia och har en ip adress?

Nu löste det sig ändå ser jag, men visst har du dns.... starta kommandotolken i Host-operativet och skriv ipconfig /all ...så får du fram alla uppgifter du behöver.

Telia

DNS:  195.67.199.24

          195.67.199.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej men jag har inga dns hur gör man då. har fiberlan från telia och har en ip adress?

Nu löste det sig ändå ser jag, men visst har du dns.... starta kommandotolken i Host-operativet och skriv ipconfig /all ...så får du fram alla uppgifter du behöver.

Telia

DNS:   195.67.199.24

           195.67.199.25

ja men tack ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...