Gå till innehåll

Irriterande fönster försvinner ej!


fetis

Recommended Posts

Nej den långa listan säger mig bara att du har mycket på gång...

I Aktivitetshanteraren kan du under fliken Processer ändra "Visa - Välj kollumner..."

och där lägga till översta PID (ProcessID).  På så vis kan du sortera processerna efter

den ordningen som de skapats. Kanske kan du utesluta några med hjälp av detta.

Annars är det väl det enda att "Avsluta process" i tur och ordning (högst PID senast startad).

Alternativt så kör du MSCONFIG.EXE och under fliken Autostart avmarkera (inaktivera) de

program du har upplagda. Du kan återställa detta senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har provat det du skrev nu men inget hjälpte. Rutan sitter kvar. Men rutan dyker endast upp om jag kopplar in en kamera eller mp3 spelare till USB porten. Kopplar jag in t.ex. ett USB minne så dyker inte rutan upp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen overkill, men man kan få fram det ganska simpelt med ett annat program.

http://www.windows-spy.com/files/Winspector_setupU.exe

Winspector är ett utvecklingsverktyg, fast i det här fallet är det perfekt. Det ser värsta komplicerat ut men det är bara att starta och dra en viss ikon från Winspector, till det fönster du vill få mer info om, så får du en lista med bl a vilket program som äger fönstret, så du kan kolla upp detta programmet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tusen tack! Processen hette "agent.exe". Och nu är den borta!. :)

Jag försökte googla upp vad "agent.exe" var för något, men jag tycker att jag hittar olika svar på det. Kanske ni vet vad det kan vara?

agent.exe is a process belonging to Avira Internet Security Suite which protects your computer against Internet-bound threats such as spyware and trojans which can be distributed through e-mail or attack directly to the computer allowing unauthorized access to your computer.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja fast det är lätt att dra felaktiga slutsatser när man bara kollar på filnamnet, speciellt i detta fallet då det till och med är ett ord. Bäst att köra med hasher för att veta vad man har att göra med.

Du kan ju ladda upp filen på www.virustotal.com och kolla, fast å andra sidan verkar det korkat att göra ett virus med fönster, en riktig megamiss i så fall ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte förrän nu la jag märke till vilken mapp filen låg i. Den låg tillsammans med "Extra Film" program. Som man laddar ner från deras hemsida. http://www.extrafilm.se/

Men nu är iallafall både programmet och "agent.exe" filen borta. :)

Japp, och tack för du bevisade min tes; att gå efter filnamnet är totalt meningslöst, då detta visade sig vara ett program för Extra Film, och e-son sa det var Avira Internet Security Suite.... helt fel :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, och tack för du bevisade min tes; att gå efter filnamnet är totalt meningslöst, då detta visade sig vara ett program för Extra Film, och e-son sa det var Avira Internet Security Suite.... helt fel :D

Och i vanlig ordning drar al6 förhastade slutsatser, och skyndar sig att försöka framhäva sin egen förträfflighet!

En eftertänksam människa skulle kunna tänka sig att denna "agent.exe" används av diverse olika program... så skulle t.ex också ExtraFilm kunna tänkas använda sig av just Avira i någon form, när det gäller upp/nedladdning utav bilder! Nu är detta inget jag med 100-procentig säkerhet vet, men som sagt... det kan tänkas!... om man inte heter al6 alltså!   ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att en gång för alla, reda ut vad agent.exe är för något så har jag letat reda på några länkar. Det handlar alltså om en uppdateringstjänst, som används av massor av applikationer... tydligen också av Avira Internet Security Suite!

http://www.file.net/process/agent.exe.html

http://www.processlibrary.com/directory/files/agent/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att en gång för alla, reda ut vad agent.exe är för något så har jag letat reda på några länkar.

Du förstår ju inte vad jag menar; du gör ju samma misstag igen och igen: Man kan inte referera till program med endast ett simpelt filnamn, eftersom det inte finns någon regel för vad utvecklare får döpa sina filer.

Namnet "agent.exe" är alldeles för generellt för att kunna beskriva innehållet; det är därför man måste använda hasher som beskriver det exakta innehållet i detta fallet, vilket jag tidigare sa.

Men spelar det någon roll vad det är eller inte är, det gjorde skada och är nu borta.

Tråden är löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...