CGD Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 Jag har installerat om Windows XP. Jag hade flera små programfiler liggande på en hårddisk. När jag nu försöker installera dem går det ofta inte. File is corrupt. Men jag har ju en DVD med alla filerna. Men den ger samma resultat?! Vad är det som är fel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 Stoppa i din xp-cd och kör en "sfc /scannow" för att återställa eller byta ut saknade/skadade systemfiler. Start -> Kör: skriv: sfc /scannow (mellanslag mellan c och /) Om det inte löser problemet, när du är färdig efter omstart... Kör chkdsk... från kommandoraden: chkdsk (söker fel utan att fixa dem... read only) chkdsk /f (söker och reparerar fel i filsystemet ntfs) chkdsk /r (söker efter fel i sektorer, på den fysiska disken) Du kan även kombinera de två... Om du får svaret att du inte kan genomföra kommandot pga att volymen är låst av annan process etc, svara JA på frågan om du vill starta om datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted December 24, 2008 Share Posted December 24, 2008 Kan också vara så att du inte har de nödvändiga runtimes för programmen. Ta gärna en bild på felmeddelanden så vi får en aning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts