Gå till innehåll

Städa datorn på program


T@wo

Recommended Posts

Hej,

min mamma har köpt en ny dator och det finns en jäkla massa onödiga program men jag vet inte vilka jag kan ta bort? Den är även riktigt seg under uppstart och tar säkert minst 5 minuter på sig innan man kan använda den. Skulle behöva hjälp med att städa den lite men vet inte vilket program jag ska använda för att visa vilka program som finns på hennes dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Börja med att avaktivera autostart på allt utom säkerhetsprogram. CCleaner > Verktyg > Uppstart är överskådligt, och ger möjlighet att just avaktivera, utan att ta bort registernyckeln. Bra om man ångrar sig. ;)

CCleaner > Verktyg > Avinstallera visar en lista över installerade program.

Revo Uninstaller visar fler program…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

min mamma har köpt en ny dator och det finns en jäkla massa onödiga program men jag vet inte vilka jag kan ta bort? Den är även riktigt seg under uppstart och tar säkert minst 5 minuter på sig innan man kan använda den. Skulle behöva hjälp med att städa den lite men vet inte vilket program jag ska använda för att visa vilka program som finns på hennes dator.

Släng ut deras medskickade skit-virusprogram - till att börja med..!!!

Sedan kör du msconfig under "kör" - där ser du listan vad som autostartas, bocka av efter sunt förnuft.

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

min mamma har köpt en ny dator och det finns en jäkla massa onödiga program men jag vet inte vilka jag kan ta bort? Den är även riktigt seg under uppstart och tar säkert minst 5 minuter på sig innan man kan använda den. Skulle behöva hjälp med att städa den lite men vet inte vilket program jag ska använda för att visa vilka program som finns på hennes dator.

Släng ut deras medskickade ****-virusprogram - till att börja med..!!!

Sedan kör du msconfig under "kör" - där ser du listan vad som autostartas, bocka av efter sunt förnuft.

kentan.

Fick inte med något virusprogram, installerade Norton 360 2.0 själva. Har bockat av dom jag vet hon kalaar sig utan men finns vissa program jag inte är säker på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bockat av dom jag vet hon kalaar sig utan men finns vissa program jag inte är säker på...

Jag skulle avaktivera även dessa… Windows behöver inga extra program, så det är helt upp till användaren, och ju färre autostartande program, dess bättre, är min åsikt. ;)

Men det skadar heller inte att fråga här, eller söka efter programmen i fråga med Google…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...