Gå till innehåll

Fråga om LCD-skärm


Recommended Posts

Hej igen,

ja skrev in förut men mitt ämne försvann efter haveri på detta forum,

Ja har en gammal stor klumpig Samsung Sync Master 957 DF 19 tum men räknas som 18 tum som drar 110 Watt ström och är rätt så trött på att det tar en hel ström i timman,

den är igång minst mellan 15 - 16 timmar per dag för detta är inte bara ja som använder min egen dator utan min bror också använder den till sina spel med mera som wow,

ja vet att det finns bra skärmar som drar mindre ström nu för tiden med 45 watt med mera,

ja är inte så bra på Lcd skärmar för vill fråga er som vet lite mera om hållbarhet och kvalitet bilden till ett bra pris med 2 ms och 22 tum,

tänkte skaffa en ny skärm i vår eller i sommar och det beror på vad man har kvar innan man köper något,

ska ja fortsätta med Samsung eller använda något annat märke,

ja vet inte om någon svarade på minfråga förut på forumet för ja hittar inte mitt ämne efter haveri på forumet kom,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag och några kompisar till mig kör med ViewSonic och jag är jättenöjd med min 19" lcd... Min ena kompis har en ViewSonic widescreen och han är också jättenöjd... Bra märke  :)

ja får se vilken ja väljer sen och kan bli en ViewSonic men ja vet inte riktigt men först måste man ju ha pengarna innan man köper och allt annat måste betalas först innan man man kan köpa något,

tack för tipset ska se sen senare hur det blir,

mvh

Samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för tipen alla och får se om ja bestämmer mig för en Samsung eller en LG eller en ViewSonic

men ja är lite osäker än men det lutar sig för en Samsung eller en LG för mig,

får ta det sen när ja har mer pengar för ja köpte en dator för ett tag sedan för ca 2 veckor sedan så måste spara lite,

man måste ju betala dina räkningar i första hand innan man kan göra annat,

mvh

samuel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Vad bör ja helst använda för kabel till Lcd......

DVI-D DVI-D

eller VGA VGA

ja är inte så bra på om det är någon skillnad på en Lcd med en DVI-D eller en VGA kabel ifrån datorn,

ClickTronic - High Quality Högkvalitativa anslutningskablar

Gamla LCD-skärmar hade bara VGA men idag skall du välja det bästa, vilket är DVI (eller HDMI) digital överföring mellan

grafikkort och skärm. Sedan har du i länkarna valt en onödigt dyr guld-plätterad kabel...

Se exempelvis: http://www.webhallen.com/prod.php?id=82267

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamla LCD-skärmar hade bara VGA men idag skall du välja det bästa, vilket är DVI (eller HDMI) digital överföring mellan

grafikkort och skärm. Sedan har du i länkarna valt en onödigt dyr guld-plätterad kabel...

Se exempelvis: http://www.webhallen.com/prod.php?id=82267

tack för tipset och var en hel del pengar att spara via köpa där ifrån den hemsida du gav tack :)

ja har inte gjort någon sökning på någon kabel men ja borde bli bättre :blink:

tack för tipset :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Lasseska

Det brukar ju följa med kablar när man köper skärm. Testa dom först innan du köper ny .

Till min BENQ 22" som har 2 ingångar följde det med både VGA och DVI.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...