Gå till innehåll

Där sjönk Microsoft djupare ner i dyn


Kent

Recommended Posts

Och Plun, jag upprepar.

Det handlar inte om att vi vill gömma olagligheter, det handlar om att vi vill ha vårt privatliv i fred från myndigheter och storföretag. Jag har rätt till ett privatliv, du också.

Jo du tjötar på....

Själv studerar jag hellre tex Chrunchie och nya uppfinningar........ ;)

http://crunchies2008.techcrunch.com/votes/

Jag vet inte vad du försvarar egentligen... ett "snyltarsamhälle" där många inte betalar för det de tycker om ???

Testa Dropbox samt Spotify....  en liten försmak av smarta nya tjänster..... eek

Sen görs ju många av de här nya tjänsterna med öppen källkod men det måste ju finnas de som betalar för tjänster....

inkl det som MS sökt patent på.... 8)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX

Och Plun, jag upprepar.

Det handlar inte om att vi vill gömma olagligheter, det handlar om att vi vill ha vårt privatliv i fred från myndigheter och storföretag. Jag har rätt till ett privatliv, du också.

Jo du tjötar på....

Själv studerar jag hellre tex Chrunchie och nya uppfinningar........ ;)

http://crunchies2008.techcrunch.com/votes/

Jag vet inte vad du försvarar egentligen... ett "snyltarsamhälle" där många inte betalar för det de tycker om ???

Testa Dropbox samt Spotify....  en liten försmak av smarta nya tjänster..... eek

Sen görs ju många av de här nya tjänsterna med öppen källkod men det måste ju finnas de som betalar för tjänster....

inkl det som MS sökt patent på.... 8)

Plun, om du för en stund glömmer tjänster eller snylteri.

Glöm det, helt och hållet.

Det handlar om att få ha ett privatliv, utan insyn av myndigheter och storföretag. Det handlar om att man inte vill bli kontrollerad i allt man gör av storebror med tillhörande mäktiga stormrika och makthungriga företag.

Om jag går ut och handlar så vill jag inte att någon följer efter mig hela tiden och kontrollerar allt jag gör. Lika lite vill jag bli förföljd på internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jevlar vad mycket mytteri det är här nu, alltså vill ni ha svar är det bara att disassembla Windows och se, det går inte att gömma spioneri som ni påstår.

Seriöst så tycker jag det bara är plun här som har logiska meddelanden. Ni andra kommer med myter om USA och al-qaida och allt vad det heter. Som sagt kan man inte spionera på användarna utan att bli upptäckt över tiden. All källkod går att disassembla i form av assemblykod, och det räcker att en människa hittar något otrevligt i Windowskoden för att sen sprida dessa rykten i tidningar osv. Till sist får ju man stå till svar för vad man gjort.

Bara för att Microsoft är så stora behöver det inte betyda att man inte kan granska deras arbete.

Bara för att dumle-kolorna har hämligt recept betyder det inte att dom kan komma undan med att förgifta folket genom kolorna. Det går alltid att granska, och då måste man stå till svar för vad man gjort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jevlar vad mycket mytteri det är här nu, alltså vill ni ha svar är det bara att disassembla Windows och se, det går inte att gömma spioneri som ni påstår.

Seriöst så tycker jag det bara är plun här som har logiska meddelanden. Ni andra kommer med myter om USA och al-qaida och allt vad det heter. Som sagt kan man inte spionera på användarna utan att bli upptäckt över tiden. All källkod går att disassembla i form av assemblykod, och det räcker att en människa hittar något otrevligt i Windowskoden för att sen sprida dessa rykten i tidningar osv. Till sist får ju man stå till svar för vad man gjort.

Bara för att Microsoft är så stora behöver det inte betyda att man inte kan granska deras arbete.

Bara för att dumle-kolorna har hämligt recept betyder det inte att dom kan komma undan med att förgifta folket genom kolorna. Det går alltid att granska, och då måste man stå till svar för vad man gjort.

al6, vi är knappast dumma, eller hur? :)

Visst vill både MS och regeringar helst av allt kontrollera vad som händer på internet. Ända sedan nätet blev till, det är ingen hemlighet alls. De som får kontroll över internet, kommer ochså att ha mer makt än någon annan. Det kan väl ingen ha missat, såvida man inte bott i en grotta de senaste 10 åren förstås.

Det vi pratar om är INTE koden i Windows, det som vi pratar om är att man låter sig övertygas om att storföretag skall få insyn i ens privata dator.

Vidare pratar vi om fanatiska regeringar som till varje pris vill kontrollera vad varje användare skickar och tar emot i sin dator. Som sedan kommer med dåliga ursäkter och bortförklaringar om påstådd "terrorism". Vem kollar dem? Svar, ingen.

Så naiva är ingen av oss tror jag än att vi inser att både regeringar och storföretag vill ha kontroll på internet.

Själv vill jag ha ett prvatliv utan att storebror eller storföretag kan följa allt jag gör.

Kontroll, kontroll och kontroll, är vad det handlar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Dags o skippa internet.  :(

Man får skicka brev i stället. Papper och penna, vet ni. Fast de kanske inte heller går nu när posten har lagt ner?  :D  Så vi får bli osynliga och surfa gratis helt enkelt.  :)

Linux kanske?

Öppen programvara som ingen kan fuska med och bygga in spionprogram :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
al6, vi är knappast dumma, eller hur? :)

Visst vill både MS och regeringar helst av allt kontrollera vad som händer på internet. Ända sedan nätet blev till, det är ingen hemlighet alls. De som får kontroll över internet, kommer ochså att ha mer makt än någon annan. Det kan väl ingen ha missat, såvida man inte bott i en grotta de senaste 10 åren förstås.

Det vi pratar om är INTE koden i Windows, det som vi pratar om är att man låter sig övertygas om att storföretag skall få insyn i ens privata dator.

Vidare pratar vi om fanatiska regeringar som till varje pris vill kontrollera vad varje användare skickar och tar emot i sin dator. Som sedan kommer med dåliga ursäkter och bortförklaringar om påstådd "terrorism". Vem kollar dem? Svar, ingen.

Så naiva är ingen av oss tror jag än att vi inser att både regeringar och storföretag vill ha kontroll på internet.

Själv vill jag ha ett prvatliv utan att storebror eller storföretag kan följa allt jag gör.

Kontroll, kontroll och kontroll, är vad det handlar om.

Och såfort du laddar ner 1 kb olaglig fil kommer du att direkt åka i finkan i minst 25 år. Varför är du så rädd för ändringar? Ändringar är inte alltid dåligt och jag ser inte varför du är så rädd att "alla" ska se dina privata filer? Det enda dom gör är att utmäta hur mycket av dina "tjänster" du använder och sedan skickar en räkning. Troligen kommer dom inte kunna sitta och browsa dina filer du har på din dator för den delen heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Man ska aldrig bli förvånad men detta tar ju priset i dumhet!

Det finns säkert de som tycker att sånt här är jättetoppen.

Varje dag får jag ett nytt bevis.........folk är _________ (fyll i)

;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen?

Det känns tryggt å veta... :)))

Troligen? Jag kan nog 100% säga att dom inte kommer kunna det. Det finns troligen ett par miljarder datorer ute där så exakt varför skulle dom vilja kunna browsa filerna? Ska dom anställa 1/7 av jordens befolkning åt att sitta och titta vad för filer ni sitter på? Bara för att ni sitter och whinar hur dåligt det är menas det inte att andra kan tycka det är en jätte bra idé, alltså kan ni fortfarande sitta med erat Linux eller vad ni nu kör för OS. Ni behöver inte vara så anti-allt bara för att dom kommer på en ny idé.

Och DimensionX, säg en sak som du inte gillar. Det enda jag sett dig göra är att bara sitta och grina hit och dit om hur det påverkar DIG negativt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen? Jag kan nog 100% säga att dom inte kommer kunna det. Det finns troligen ett par miljarder datorer ute där så exakt varför skulle dom vilja kunna browsa filerna? Ska dom anställa 1/7 av jordens befolkning åt att sitta och titta vad för filer ni sitter på? Bara för att ni sitter och whinar hur dåligt det är menas det inte att andra kan tycka det är en jätte bra idé, alltså kan ni fortfarande sitta med erat Linux eller vad ni nu kör för OS. Ni behöver inte vara så anti-allt bara för att dom kommer på en ny idé.

Och DimensionX, säg en sak som du inte gillar. Det enda jag sett dig göra är att bara sitta och grina hit och dit om hur det påverkar DIG negativt.

Jag skall offra en åsikt i denna tråd - till dagens "ungdomar".

Jag är uppväxt i Sverige när datainsptionen värna om folks integritet, den var A-O..!! Idag är dom överflödiga - nästan.

Hela ryssland var kontrollerat, bara hemskt, folk var rädda, ja dom våga inte ens tänka.

Hela västvärlden ruska på huvudet om deras övervakande.

Idag är det fanimej ombytta roller, vi binder ris åt egen rygg. Och allt detta går under USA's flagga, pg.a 11 sept, muslimhot, osv..

Att säga; "jag har ändå inget dölja".. nej, inte än så länge. men var kommer det sluta?!

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant.. men inte riktigt i detta case.. MS har alldeles för stor MARKNADS-andel.

kent.

Jo visserligen men det är fortfarande en marknad där var och en väljer...

Sen ligger det ju i marknadens spelplan att försöka slå ut sina konkurrenter.

Är ju bara att hänga på och göra saker lika bra eller bättre som MS isf att sura... eller komma

med rent FUD och "nojja".... Business säger Ballmer.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skall offra en åsikt i denna tråd - till dagens "ungdomar".

Jag är uppväxt i Sverige när datainsptionen värna om folks integritet, den var A-O..!! Idag är dom överflödiga - nästan.

Hela ryssland var kontrollerat, bara hemskt, folk var rädda, ja dom våga inte ens tänka.

Hela västvärlden ruska på huvudet om deras övervakande.

Idag är det fanimej ombytta roller, vi binder ris åt egen rygg. Och allt detta går under USA's flagga, pg.a 11 sept, muslimhot, osv..

Att säga; "jag har ändå inget dölja".. nej, inte än så länge. men var kommer det sluta?!

kentan.

Ser ändå inte riktigt hur detta går hand i hand med en funktion som inte har någonting med att kontrollera folket eller deras privatliv. Sluta vara så paranoid och se VAD dom kan göra i varje funktion som dom gör istället för att se vad den ska användas till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser ändå inte riktigt hur detta går hand i hand med en funktion som inte har någonting med att kontrollera folket eller deras privatliv. Sluta vara så paranoid och se VAD dom kan göra i varje funktion som dom gör istället för att se vad den ska användas till.

Gjorde du en DMEF nu?

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Troligen? Jag kan nog 100% säga att dom inte kommer kunna det. Det finns troligen ett par miljarder datorer ute där så exakt varför skulle dom vilja kunna browsa filerna? Ska dom anställa 1/7 av jordens befolkning åt att sitta och titta vad för filer ni sitter på? Bara för att ni sitter och whinar hur dåligt det är menas det inte att andra kan tycka det är en jätte bra idé, alltså kan ni fortfarande sitta med erat Linux eller vad ni nu kör för OS. Ni behöver inte vara så anti-allt bara för att dom kommer på en ny idé.

Och DimensionX, säg en sak som du inte gillar. Det enda jag sett dig göra är att bara sitta och grina hit och dit om hur det påverkar DIG negativt.

Och andra skulle vara för dumma att fatta att det påverkar "dem" negativt?

Ibland...går tankegångarna däråt, kanske. Jag hjälpte en familj igår, som hade installerat "Antivirus 2009". Nuff said! Fick rensa hela datorn från trojaner.

Vi skall nog inte vara för godtrogna heller. :)

2 Personer skulle kunna kolla hela internet med tillräckligt kraftfulla "datorer" eftersom det är "de" som gör grovjobbet med att kolla. Sen rapporterar "datorerna" precis "vad" folk har på sina hårddiskar och sätter upp en snygg lista på detta. De kan ju köra lite statistik samtidigt. 34% av alla, har Winamp på sina hårddiskar. :P

;):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst DimensionX
Jo visserligen men det är fortfarande en marknad där var och en väljer...

Sen ligger det ju i marknadens spelplan att försöka slå ut sina konkurrenter.

Är ju bara att hänga på och göra saker lika bra eller bättre som MS isf att sura... eller komma

med rent FUD och "nojja".... Business säger Ballmer.. :P

Nej, det är en marknad där man ofta "tvingas" att välja, därför använder många med mig flera operativsystem.

Operativsystemet i sig betyder inte så mycket, men det gör programmen och spelen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det "patentet" bottnar i pengar och politik.

Eftersom USA har muslim/al-quida -nojja, som idag är spridda över hela världen,

så finns det inget LAND att slå till mot - därför blir hela världen drabbad av deras fasoner.

Ett tag var USA'a regering mot microsoft, idag har govermentet sett möjligheterna att vara lierade.

Information har alltid varit ett överlägset vapen.

kentan.

Bläddra febrilt i boken "Din dator och Windows vista" för vet att man kan låta någon annan utnyttja oanvänt utrymme i datorn,tror det var någon forskning det handla om fast hittar inte adressen,tänkte bara att med betalning för utnyttjad användning så är det tveksamt att låta någon dela dator med en , tänker även på kompisar som kommer hem till en för att låna datorn, skall det vara en sparbössa stående jämte datorn då.m

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...