tjohejsandu Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 min papperskorg är helt **, har raderat saker, ikonen på skrivbordet visar att den är full, men när jag öppnar så är den tom... står även 0 objekt sen när ja trycker på töm papperskorgen står det "vill du ta bort dom här 10 objekten permanent" jag blir galen ! har letat å letat men ja kan inte förstå vad felet är ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Kan det vara så att du har haft någon extern disk eller usb-minne inkopplat, och där raderat något utan att tömma papperskorgen innan du kopplade ur den externa enheten? Det kan i så fall hjälpa att åter igen koppla in enheten i fråga, och då tömma papperskorgen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Gå in i Kontrollpanelen - Mappalternativ - Visning, och markera "Visa dolda filer och mappar" samt avmarkera "Dölj skyddade operativsystemfiler". Klicka sedan disk efter disk i vänster kollumnen på Utforskaren, så ser du en folder till höger som heter "$Recycle.bin". Öppna dem så finns där Papperskorgen och eventuellt andra gula skyddade foldrar med namn som S-1-5-20..... Dessa S-1-* foldrar kan du försöka ta bort (...om de används så går de inte att ta bort). Töm sedan papperskorgen igen så tas de bort permanent. När du härefter tittar i varje disks "$Recycle.bin - Papperskorg" så kommer du att se att de nu innehåller samma information om filer du tagit bort från olika diskar. Återställ Kontrollpanelen - Mappalternativ, när du är färdig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjohejsandu Posted January 7, 2009 Author Share Posted January 7, 2009 svenska tack ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 svenska tack ? Skrev jag över huvudet på dig ? eller begrep du vad du skulle göra ? Det enda icke-svenska ordet var "$Recycle.bin" och det skall inte översättas för då hittar du inte... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 7, 2009 Share Posted January 7, 2009 Det enda icke-svenska ordet var "$Recycle.bin" och det skall inte översättas för då hittar du inte... Permanent, tror jag faktiskt är ett franskt ord! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sir_N Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Permanent, tror jag faktiskt är ett franskt ord! Tack! Du gav mig dagens goda skratt... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts