Jump to content

Problem med papperskorgen

tjohejsandu

Recommended Posts

min papperskorg är helt **, har raderat saker, ikonen på skrivbordet visar att den är full, men när jag öppnar så är den tom...

står även 0 objekt

sen när ja trycker på töm papperskorgen står det "vill du ta bort dom här 10 objekten permanent"

jag blir galen ! har letat å letat men ja kan inte förstå vad felet är !

Kan det vara så att du har haft någon extern disk eller usb-minne inkopplat, och där raderat något utan att tömma papperskorgen innan du kopplade ur den externa enheten? Det kan i så fall hjälpa att åter igen koppla in enheten i fråga, och då tömma papperskorgen!

Gå in i Kontrollpanelen - Mappalternativ - Visning, och

markera "Visa dolda filer och mappar" samt avmarkera "Dölj skyddade operativsystemfiler".

Klicka sedan disk efter disk i vänster kollumnen på Utforskaren, så ser du en folder till höger som

heter "$Recycle.bin". Öppna dem så finns där Papperskorgen och eventuellt andra gula skyddade

foldrar med namn som S-1-5-20.....

Dessa S-1-* foldrar kan du försöka ta bort (...om de används så går de inte att ta bort).

Töm sedan papperskorgen igen så tas de bort permanent.

När du härefter tittar i varje disks "$Recycle.bin - Papperskorg" så kommer du att se att de nu

innehåller samma information om filer du tagit bort från olika diskar.

Återställ Kontrollpanelen - Mappalternativ, när du är färdig.