Gå till innehåll

Fel vid bränning av Windows 7


göte

Recommended Posts

Hej alla och god fortsättning på det nya året

Stenis har verkligen lyckats att få till det med det nya forumet -

perfekt bl.a. att kunna söka på inlägg från den senaste veckan osv.

Men nu till mitt lilla problem

Laddade som många andra hem Windows 7 sent igår kväll och skall nu bränna iso:n

Använder Nero6

När jag skall starta bränningen kommer följande felmeddelande upp i Nero

"Den angivna blockstorleken motsvarar inte bildlängden. Blockstorleken kan bli fel.

Vill du korrigera värdet eller ignorera problemet"

Väljer jag att ignorera kan jag bränna iso:n men vet ju inte om den är OK

Väljer jag att korrigera får jag bara 2 alternativ i Nero och det är 2048 som är standardinställningen och 2352

men även om jag byter till 2352 får jag samma felmeddelande igen

Väljer jag att köra med 2048 kan jag också bränna iso:n men vet ju inte om den är OK då heller

Någon här på forumet som kan ge en förklaringen/lösning eller vet vad jag gör för fel

MVH

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag skall starta bränningen kommer följande felmeddelande upp i Nero

"Den angivna blockstorleken motsvarar inte bildlängden. Blockstorleken kan bli fel.

Vill du korrigera värdet eller ignorera problemet"

Jag har Nero 9 i min maskin och får samma fel OCH dessutom att den vill ha en CD-skiva och inte DVD. Och jag tycks inte få ner hele filen i alla fall. Jag har gjort 3 nedladdningar och fått mellan 285 och 300 MB av filen (som alltså är 2,4 GB) varje gång. Jag kan leva med att inte få den på skiva för jag tänkte föra över den till ett USB-minne och installera därifrån men det retar mig att jag inte får ner hela filen. (Varje gång har det stått att nedladdningen är komplett) Kan någon förklara det också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej perbear

Ditt svar löste nog mitt problem - kollade ju aldrig storleken på filen innan bränningen men ser nu att jag inte fick ner mer än 296MB

Testade att starta en ny nerladdning nu men fick bara ner 301MB så Microsofts servrar är tydligen kassa

Göte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...