Gå till innehåll

64 eller 32-bit


cjb

Recommended Posts

Alltså jag brukar seriöst glömma att jag kör x64 rätt ofta. Program installeras automatiskt i rätt mapp (Program Files(x86) och Program Files) och allting flyter helt enkelt på som det ska, jag behöver aldrig tänka på vad jag har eller inte har, allt fungerar bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 59
  • Skapat
  • Senaste svar

Toppostare i den här tråden

Toppostare i den här tråden

Efter att jag läst Stenis och al6 inlägg gick jag över till 64 window7. Med tanke på att jag möjligen tullar lite på lagrummen i mitt datorandvändande

säger jag bara allt som går i 32bitars går lika bra eller bättre för mej i 64bitars.

Skitbra juh.. vad är det som går bättre, nu med x64'an?

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Addressera minne.

Installerade Window 7 x64 i min Esprimo 9200 som det inte finns x64 drivrutiner till. Allt fungerar.

Okej, allt fungera ja. Förresten, vem försöker du övertala?

ps: varför citatförfalskar du? Tillhör det god sed tycker du?

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om vi säger så här, nästa version av Windows kommer troligtvis endast kommer i 64-bitarsversion. Antingen hoppar man på tåget nu eller så väntar man :) Det finns som sagt en hel del fördelar med 64-bitarsOS.

Oja Stenis, men det är ju ändå.. lite så här..

Mjukvaruföretagen i samband med hårdvaruföretagen har alltid dragit framåt av sina orsaker. Det är deras plikt.

Och dom är alltid lika snabba med att vara för tidigt ute, för att "vänja marknaden" - nån måste ju börja.

Xp 64-bitars kom ju ändå för fyra år sedan.. först nu börjar det röra på sej.

De som inte byter upp sej frivilligt och konsumerar, tvingar dom så sakta.

Själv jobbar jag inom IT, jag lever på att grejerna blir åldriga, så jag klagar inte.

Men rent "moraliskt" har jag en annan syn. Jag har sett och gjort mycket inom branschen, så man får en

liten annan syn på mångt och mycket.

Det jag "gör och kör", gör jag inte på mina burkar/nät här hemma, utan hos andra. Man får en klart större split-vision.

Man får även höra hur företag och vanliga privatanvändare diskuterar och klagar på... osv.. osv..

kentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oja Stenis, men det är ju ändå.. lite så här..

Mjukvaruföretagen i samband med hårdvaruföretagen har alltid dragit framåt av sina orsaker. Det är deras plikt.

Och dom är alltid lika snabba med att vara för tidigt ute, för att "vänja marknaden" - nån måste ju börja.

Xp 64-bitars kom ju ändå för fyra år sedan.. först nu börjar det röra på sej.

De som inte byter upp sej frivilligt och konsumerar, tvingar dom så sakta.

Själv jobbar jag inom IT, jag lever på att grejerna blir åldriga, så jag klagar inte.

Men rent "moraliskt" har jag en annan syn. Jag har sett och gjort mycket inom branschen, så man får en

liten annan syn på mångt och mycket.

Det jag "gör och kör", gör jag inte på mina burkar/nät här hemma, utan hos andra. Man får en klart större split-vision.

Man får även höra hur företag och vanliga privatanvändare diskuterar och klagar på... osv.. osv..

kentan.

Vad är det du vill ha sagt egentligen?

Övergången till x64 tar tid, men det beror nog mest på att det knappt går att köpa en ny dator med det heller. I stort sett alla kommer med x86.

Vad du vill ha sagt med resten vet jag inte riktigt, jo du jobbar med IT, välkommen i klubben :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det du vill ha sagt egentligen?

Övergången till x64 tar tid, men det beror nog mest på att det knappt går att köpa en ny dator med det heller. I stort sett alla kommer med x86.

Vad du vill ha sagt med resten vet jag inte riktigt, jo du jobbar med IT, välkommen i klubben :)

Håller med dig, undrar vad han vill ha sagt????

Övergången till just x64 är det egentligen lustigt (eller konstigt, välj det som passar) att det tar sådan tid.

Började själv jobba med datorer 1978 (30 år sedan) och minns så väl vad alla på framför allt 80-talet alltid var jättesnabba på att byta.

Från 8 bitars 8088 prcoessorer till 16 bitars 80286 processorer och till 32 bitars 80386 processorer osv..... det var många "stora" byten/uppgraderingar på mindre än 10 år. Det är annat än segheten nu.

På serversidan däremot går det snabbare, ta t.ex. uppgraderingen av Windows 2008 Server (R2 som finns ute i beta) som BARA kommer till 64-bitars versionen av os:et.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...