stefan683 Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 XP systemet avslutades oväntat med blåskärm och meddelandet Allvarligt systemfel Initialization avslutades Status 0xc000026C Stop C000021a(allvarligt systemfel) Innan gick datorn klockrent men frös och sen hände detta.Alla försök med f8 genererar samma blåruta.HELP PLZ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lbl Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 http://www.google.com/search?hl=en&as_...i=&safe=off Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan683 Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 http://www.google.com/search?hl=en&as_...i=&safe=off Tack men det blev jag inte klokare av när blårutan envisas och jag kommer ju bara in med f8 och alternativen där vet jag inte hur jag skall hantera riktigt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ture Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 ev testa felsäkertläge+systemåterställning har du läst detta ? http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;156669 mvh t Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Du kan prova att starta "Felsäkert läge med kommandotolk" ifrån F8-menyn. Får du upp kommandotolken så skriver du sfc /scannow och trycker Enter, då återställer du alla viktiga systemfiler. Låt XP-cd´n sitta i när du kör detta! Glöm inte att köra Windows Update efter att du kört detta kommando! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan683 Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Du kan prova att starta "Felsäkert läge med kommandotolk" ifrån F8-menyn. Får du upp kommandotolken så skriver du sfc /scannow och trycker Enter, då återställer du alla viktiga systemfiler. Låt XP-cd´n sitta i när du kör detta! Glöm inte att köra Windows Update efter att du kört detta kommando! Går inget bra alls! Får formatera om Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrO Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Hej stefan683! När du skriver in sfc /scannow gör du då ett mellanslag mellan sfc och / annars funkar inte kommandot?! MrO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefan683 Posted January 11, 2009 Author Share Posted January 11, 2009 Hej stefan683! När du skriver in sfc /scannow gör du då ett mellanslag mellan sfc och / annars funkar inte kommandot?! MrO Tack och jo jag vet men det har skitit ihop sig alldeles Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrO Posted January 11, 2009 Share Posted January 11, 2009 Hej! Trist,det är inte så att du har installerat nån drivrutin till bildskärms kortet som ditt kort inte kompatibelt med,nån ny Beta tex?? Mvh MrO Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts