Gå till innehåll

Skrivare skriver ut i rosaliknande färger


Recommended Posts

Har helt plötsligt börjat skriva ut bara rosa skimrade av alla färger någon som vet varför .. Och det beror inte på att jag har Windows 7 för frugan skrev ut och det blev rosa skimrande då också och hon har xp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det mest troliga är att någon/några färgpatroner är slut eller igentorkade!... den blå är ett hett tips! ;)

Ingen av patronerna har torkat igen så det var inte det felet, hade varit bra om det varit så enkelt

Har nu bytt ut alla patronerna men det är samma resultat iallafall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en Rengöring, och även en GROVrengöring, från Skrivarens Egenskapssida!

Kör sen Test av Bläckmunstycken, så får du en utskrift du kan jämföra med.

Ibland måste du köra de där flera ggr, om o om igen, speciellt när du lyckats korka igen allt, som du tydligen gjort nu.

Kör sen även en Justering av Skrivhuvuden.

Och åter en Test, osv osv osv.

Har man inte använt en Bläckstråleskrivare på några veckor, så kan sånt där hända. Och man bör alltid köra en normalrengöring typ efter var 25:te sida kanske, så förebýgger man problem.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör en Rengöring, och även en GROVrengöring, från Skrivarens Egenskapssida!

Kör sen Test av Bläckmunstycken, så får du en utskrift du kan jämföra med.

Ibland måste du köra de där flera ggr, om o om igen, speciellt när du lyckats korka igen allt, som du tydligen gjort nu.

Kör sen även en Justering av Skrivhuvuden.

Och åter en Test, osv osv osv.

Har man inte använt en Bläckstråleskrivare på några veckor, så kan sånt där hända. Och man bör alltid köra en normalrengöring typ efter var 25:te sida kanske, så förebýgger man problem.

/LbL!

Jag har gjort dessa tester men det blir inte bättre.

Veckor ? här snackar vi 2-3 dagar utan utskrift och sedan blev det skit.... Pratat med Copy Konsult i Karlstad och det skulle gå på 2000:- för service om jag skulle lämna in den till PCCity skulle det kosta lika mycket

Det verkar luta mot en ny skrivare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då skulle jag hellre åter igen ... - ibland tar det kanske TIO ggr - köra alla olika rengöringsalternativ, och Test av Bläckmunstyckena mellan varje!, så du får en utskrift och kan se om det hänt nåt/det blivit bättre.

Jag var tvungen att både byta patroner och dessutom köra rengöring ca 5-7 ggr av både Grov- och vanlig rengöring, på min Canon IP4200 när den plötsligt bara skrev ut skärt på en DVD jag just bränt... INNAN den sen började funka som den skulle igen! Och jag har samma patroner i min som det är i din.

Ibland kan det ju vara patronerna som är taskiga, från början t.o.m.

Ska du ÄNDÅ byta skrivare, och har patroner kvar, så kör båda rengöringarna enl. ovan, och ta ur patronerna och försök med lite sprit på ytorna som sitter kvar i skrivaren, och på munstycket i patronen.

Byt gärna patron också efter att du kört båda rengöringarna flera ggr.

Det funkade för mig, lycka till, så spar du åtminstone en tusing!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Skrivaren är inskickad idag

Är det patronerna som gjort felet så står Pelikan för kostnaderna annars så går det på garantin

Ja vi får väl se hur det går den kommer väl tillbaka till mitten av nästa vecka om man har tur eller om det kommer en helt ny skrivare det vet man inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Är det patronerna som gjort felet så står Pelikan för kostnaderna annars så går det på garantin

Va, trodde du inte hade nån garanti kvar, du skriver ju att du skulle få betala 2000:- för service:

-> Pratat med Copy Konsult i Karlstad och det skulle gå på 2000:- för service om jag skulle lämna in den till PCCity skulle det kosta lika mycket

Varför service, OM det nu var garanti kvar ?? Snurrigt!

Men men, hör av dig o tala om hur det gick!

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...