Bridge Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 Jag har laddat hem ISO filen Windows 7 och bränt en DVD som jag bootar från. Set up is starting dyker upp. Efter en stund kommer meddelandet: Windows couldnot collect information for [OSImage] sience the spicified imagefile [install.wim] does not exist. Vad är fel? Quote
JohanF Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 Kass skiva? Kass läsare? Testa att bränna om den i lägre hastighet, eller annat program, Imgburn är bra för sånt, litet och gratis. Quote
Manneman Posted January 14, 2009 Posted January 14, 2009 Jag har laddat hem ISO filen Windows 7 och bränt en DVD som jag bootar från.Set up is starting dyker upp. Efter en stund kommer meddelandet: Windows couldnot collect information for [OSImage] sience the spicified imagefile [install.wim] does not exist. Vad är fel? Kan vara att skivan blivit korrupt, precis som JohanF föreslår... det kan mycket väl hända om man bränner en image-fil i för hög hastighet. Mange Quote
Mattiz Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Kan man extrahera den nedladdade filen med exempelvis winrar och därefter mounta med magic iso och installera därifrån istället för att bränna på dvd? I så fall, vilken av filerna är det som ska mountas Quote
Mattiz Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Kan man extrahera den nedladdade filen med exempelvis winrar och därefter mounta med magic iso och installera därifrån istället för att bränna på dvd? I så fall, vilken av filerna är det som ska mountas Quote
Andreas Stenhall Posted January 17, 2009 Posted January 17, 2009 Du kan extrahera filerna och lägga det på ett bootbart USB-minne och göra installationen från USB-minnet. Tror jag ska skriva ihop en guide om det! Quote
Recommended Posts