Gå till innehåll

Segt Windows 7


tompa99

Recommended Posts

Har installerat Windows 7 på en egen disk skild från Win Vista, ändrar startdisk i BIOS och på så sätt växlar mellan dom två operativsystemen.

Men Windows 7 tycker jag är supersegt, ändå installerad på den snabbare SATA-disken. Får ofta (not responding) i överkant på fönstrena, det gäller framför allt Utforskaren (expolorer.exe) och Eudora (gammalt E-post program), har förutom det bara installerat Kaspersky Antivirus 8,0 Beta och några Gadgets.

Någon annan som tycker det är segt precis som jag eller beror det på min dator (eller installation, som jag för övrigt tyckte stannade av ibland) !?

AMD X2 64 4800+

3 Gb Ram

1 SATA disk på 500Gb.

1 IDE disk på 160 Gb.

nVidia grafikkort 7800, 256 Mb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag provade också Kasperskys W7-variant... det gjorde datorn väldigt seg... framförallt surfingen, om man inte stängde av eller drog ner nivån på div. skydd. Bytte till Avira... och W7 började lira igen! ;)

Jo, det är ett dilemma det där. Med många av dagens program blir flaskhalsarna mindre... å mindre.

Jag är allergisk mot sega burkar, så man får göra en avvägning - hur säkert eller fort man vill köra.

Därför krockar många debatter på ALLA forum, datorn är exakt som en bil, vissa bara kör, andra meckar å micklar.. osv..

kent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min dator var sjuuuukt seeeg i början men det pga 100 000 + mp3 filer + många filmer och etc som skulle indexeras... Efter jag stängt av indexerings tjänsten så rulla 7an på riktigt bra....

Start i sök skriv Run

Skriv services.msc i Run

Leta upp Windows Search < högerklicka properties < stop & disable

Testa och se om det hjälper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...