Gå till innehåll

Mycket stora problem med MSN Messenger 2009 (Windows Live Messenger).


Gäst Malou

Recommended Posts

Hej!

Finns där fler som har stora problem med MSN Messenger 2009 (Windows live Messenger) i Windows 7?

Denna har fungerat klockrent från det att jag installerade den i Windows 7 fram till igår.

Förstår inte riktigt vad som hänt.

Loggar in som brukligt får upp ett meddelande att den har stoppats och en rapport skickas.

Windows Live Messenger has stopped working.

Windows is collecting more information about the problem.

Kontrollerar och ser att jag är inloggad men är således inte inloggad. Kan inte skicka meddelande/kan inte ta emot meddelanden går inte att göra någonting över huvud taget.

Den envetnas med att jag är inloggad men kräver ändå att jag skall logga in och tvärtom :blink:

Har fått lite hjälp av min dotter med information om att jag står som inloggad/hon har provat att skicka meddelanden till mig men jag kan inte ta emot dem. Då jag är utloggad står jag som inloggad/då jag är inloggad står jag som offline. Helsnurrigt :blink:

Har provat att avinstallera rubbet av Windows Live Messenger med allt vad det innebär. Rensat rent etc.... Därefter har jag installerat igen och då fungerar den perfekt en liten stund. Sedan tar det hus i ******** och samma problem börjar igen.

Har även provat att installera tidigare versionen av Windows live Messenger (Version 8) men den fungerar inte alls på Windows 7.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej grinders!

Tack för svar ;)

Har du nån antivirusprogram installerad eller någon program som är inte 100% kompatibel med Windows 7?

Självklart har jag ett Antivirusprogram installerat och det fungerar med Windows 7. Kör Avast.

Tror mig ha hittat felet/orsaken till problemet.

Det kan troligen ha att göra med att jag försökte ansluta min Mobil Samsung till datorn. Vet att Windows 7 hittade drivrutiner etc... som den installerade. Under installationen av dessa så hann jag se att där förekom WLM och detta associerar jag då till Windows Live Messenger. Men då allt var klart så visade det sig att min Mobil Samsung inte är kompatibel med Windows 7. Den är enbart kompatibel med Windows 2000/Windows XP.

Och det var här någon gång som då problemen med Messenger uppstod.

Avinstallerad mobil/drivrutiner etc.... (igår). Men problemet kvarstod/kvarstår. Så jag får göra som så att varje gång jag startar upp datorn/omstart så får jag gå in i enhetshanteraren och disabla denna drivrutin för att kunna använda Windows Live Messenger.

Det går inte att avinstallera den för den återkommer varje gång jag startar datorn/omstart. Och Drivrutinen går inte att hitta då jag inte får fram vad den heter.

Så jag får leva med detta tills vidare.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte att avinstallera den för den återkommer varje gång jag startar datorn/omstart. Och Drivrutinen går inte att hitta då jag inte får fram vad den heter.

Prova att Avaktivera den i stället för avinstallera... då återkommer den inte efter omstart! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trillian fungerar också bra.... ren och fin, inga resurser att tala om (4Mb ram). :P

http://www.trillian.cc/learn/

Jo, jag testade ju Trillian efter att du hade rekommenderat det. Det är prima, och blev än bättre med den svenska språkfilen. Jag trivs dock bättre med Pidgin, trots större minnesanvändning (:(). Kör Pidgin portabelt, förstås. B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Jo, jag testade ju Trillian efter att du hade rekommenderat det. Det är prima, och blev än bättre med den svenska språkfilen.
Trillian fungerar också bra.... ren och fin, inga resurser att tala om (4Mb ram). tongue.gif

Aha Trillian som jag är så förtjust i :D

Fungerar den på Win 7 och finns det en svensk språkfil numera till den. Härligt ;)

Hej e-son!

Avaktivera

Tack tänkte inte på denna valmöjlighet.

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Aha Trillian som jag är så förtjust i :D

Fungerar den på Win 7 och finns det en svensk språkfil numera till den. Härligt ;)

MVH/Malou

Hej Malou!

Ja, här finns språkfiler :) : http://obscurity.ceruleanstudios.com/~dap/language/

De är gamla, men fungerade då jag testade. ;)

Hur/om Trillian fungerar i Windows 7 vet jag dock inte. Kanske e-son har testat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Malou!

Ja, här finns språkfiler :) : http://obscurity.ceruleanstudios.com/~dap/language/

De är gamla, men fungerade då jag testade. ;)

Hur/om Trillian fungerar i Windows 7 vet jag dock inte. Kanske e-son har testat?

Jag kämpar med att försöka köra W7 som HTPC... med varierande framgång kan jag säga! Så jag har inte brytt mig om sådant skräp som MSN! ;) Men för att testa så slängde jag in Trillian på en virtuell W7, och det funkade utmärkt! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Var någonstans lägger jag den svenska språkfilen?

Eller installerar den sig automatiskt då jag har extraherat den?

Hej e-son!

Tack för att du testade ;)

MVH/Malou

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej JoWa!

Var någonstans lägger jag den svenska språkfilen?

Eller installerar den sig automatiskt då jag har extraherat den?

Hej e-son!

Tack för att du testade ;)

MVH/Malou

Packa upp... öppna mappen Languages, och skicka hela mappen "se" till "C:\Program Files\Trillian\languages"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket e-son ;)

MVH/Malou

Redigerad av Malou
Tråden är upplåst igen för vidare diskussion om så önskas.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...