lellec56 Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Jag har en hel del musik liggandes på den ena disken, som jag vill koda om till mp3 från wma. När jag startar Nero och ska göra det så vill den ha en dedicerad plug-in. Är det en som ska laddas ner från Nero, där jag inte hittar någon eller ska jag leta på Microsoft:s hemsida och då var? Jag använder mig av Vista Home Premium 32-bitars och Nero 7. Tar tacksamt emot tips mvh Lennart Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Den pluggen du söker till nero verkar kosta extra pengar (se länk). Mitt förslag är som alltid.... skippa Nero! Det finns alternativ som är både gratis, enklare och mer lättdrivna än dinosaurien Nero. För att koda om filer... prova t.ex FormatFactory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 En utmärkt konverterare är dBpoweramp Music Converter. Den är gratis, men mp3-kodaren (och vissa andra funktioner) är inte gratis för evigt. Nu använder jag foobar2000. Här kan du hämta Lame 3.98.2 (mp3-kodare). Vid konvertering från ett förstörande format till ett annat, välj högre dataflöde för målfilen än källfilen har, för att minimera kvalitetsförsämringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kal Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Eller så går det alldeles utmäkt att rippa från WMP! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dodoman Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 Den pluggen du söker till nero verkar kosta extra pengar (se länk). Mitt förslag är som alltid.... skippa Nero! Det finns alternativ som är både gratis, enklare och mer lättdrivna än dinosaurien Nero. För att koda om filer... prova t.ex FormatFactory Hej igen Klarar den av att konvertera från APE och FLAC ? Till exempelvis WAV - format . Hälsningar dodoman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 28, 2010 Share Posted January 28, 2010 foobar2000 klarar det. För avkodning/uppspelning av Monkeys Audio (.ape) behövs dock ett tillägg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts