Gå till innehåll

Okänd partition.


LionKing

Recommended Posts

Efter att jag installerat Windows 7 kom det en partition på 200MB som saknar enhetsbokstav. W7 har jag (naturligtvis) på C:

Installerade även XP på samma dator på D:

Men i XP syns 200MB partitionen som C:, Windows 7 som E: och XP som F:

Nu är min fråga:

Vad gör den lilla partitionen där? Har ett svagt minne från installationen att det stod något om den, men... Kan jag ta bort den, eller måste den finnas där?

LionKing

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar runt på forumet så ser du att detta står angivet i flera inlägg. Hurvuda dem MÅSTE finnas kvar efter installationen vet jag inte... för egen del ser jag inte den om jag inte stirrar mig blind under diskverktyg/administrationsverktyg... Den används iaf vid installationen av Windows 7.

Tar du bort Windows 7 kan du ta bort partitionen... DET vet jag med säkerhet... har gjort det några gånger.

Mange

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kollar runt på forumet så ser du att detta står angivet i flera inlägg. Hurvuda dem MÅSTE finnas kvar efter installationen vet jag inte... för egen del ser jag inte den om jag inte stirrar mig blind under diskverktyg/administrationsverktyg... Den används iaf vid installationen av Windows 7.

Tar du bort Windows 7 kan du ta bort partitionen... DET vet jag med säkerhet... har gjort det några gånger.

Mange

Okej! Tack för det!

Inte syns den för mej heller i W7, men i XP syns den som sagt som disk C:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är helt enkelt så att windows 7 lägger boot-filerna på enseparat hårddisk för att man lätt ska kunna aktivera bit-locker.

Jag har dock ett problem att jag i windows 7 tilldelade disken en enhetsbokstav eftersom jag skulle lägga in lite boot filer för XP där. Nu vill jag få bort enhetsbokstaven men det går inte eftersom disken är boot enhet. Någon som vet hur man gör detta trots det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...