Silenz Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Kör IE8 beta igen och det är samma problem med frysningar ibland som med IE7 fast kanske något mindre. Har det inte kommit någon fix för detta ännu eller någon som vet hur man får bort det? Var det Adobe flash players fel? Är så trött på detta nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 20, 2009 Share Posted January 20, 2009 Eftersom du som väldigt många andra är trötta på den påtvingade IE, så varför inte bara byta upp dig till Firefox eller annan web-läsare !?! www.Firefox.com ...rekommenderas och sedan går du igenom och samlar på dig en massa Tillägg som gör läsaren till det du alltid önskat dig ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted January 20, 2009 Author Share Posted January 20, 2009 Jo Firefox är bra men varför så seg i uppstart?? Sen borde väl problem åtgärdas. Detta problem med IE har ju vart ett tag nu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
waxinator Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Jo Firefox är bra men varför så seg i uppstart?? Sen borde väl problem åtgärdas. Detta problem med IE har ju vart ett tag nu Hur menar du ? seg uppstart ? Hur funkar Firefox efter starten då ? (FF v3.0.5) För mig tar det två sekunder att starta den med Googles hemsida. Jag har åtta Tillägg och samtidigt pågår ändå en krävande disk-till-disk kopiering i fönstret intill... Jag ser inte vad du har i din dator men nog är Firefox i alla fall snabbare än IE i alla tester. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Att det kan vara problem är något man får räkna med när det är betaversioner. Snart borde en RC dyka upp, då borde ditt problem lösas! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Jo Firefox är bra men varför så seg i uppstart?? Testa Opera då! http://www.opera.com/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silenz Posted January 21, 2009 Author Share Posted January 21, 2009 Att det kan vara problem är något man får räkna med när det är betaversioner. Snart borde en RC dyka upp, då borde ditt problem lösas! Alltså detta problem är inte unikt för betan utan det är samma om man använder IE7 tyvärr. Vad det gäller Firefox är det mycket bra men när jag startar webbläsaren första gången sen jag startat datorn är det segt innan det kommer upp så att säga sen funkar det bra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plun Posted January 21, 2009 Share Posted January 21, 2009 Alltså detta problem är inte unikt för betan utan det är samma om man använder IE7 tyvärr.Vad det gäller Firefox är det mycket bra men när jag startar webbläsaren första gången sen jag startat datorn är det segt innan det kommer upp så att säga sen funkar det bra. Firefox är något slöare att starta pga MS byggt ihop IE med operativet men det är marginellt med en modern välskött dator. Om man kollar in i dagens datorer så är det värre med sophanteringen ... kör du CCleaner eller likvärdigt ? Sedan till Firefox så installerar man då gärna Adblock Plus så slipper man reklammakarnas totala katastrofer.. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts