Gå till innehåll

Så less på att IE fryser sig!


Silenz

Recommended Posts

Kör IE8 beta igen och det är samma problem med frysningar ibland som med IE7 fast kanske något mindre.

Har det inte kommit någon fix för detta ännu eller någon som vet hur man får bort det?

Var det Adobe flash players fel?

Är så trött på detta nu :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du som väldigt många andra är trötta på den påtvingade IE, så varför inte bara byta upp dig

till Firefox eller annan web-läsare !?!

www.Firefox.com ...rekommenderas och sedan går du igenom och samlar på dig en massa Tillägg som

gör läsaren till det du alltid önskat dig !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo Firefox är bra men varför så seg i uppstart??

Sen borde väl problem åtgärdas. Detta problem med IE har ju vart ett tag nu

Hur menar du ? seg uppstart ? Hur funkar Firefox efter starten då ? (FF v3.0.5)

För mig tar det två sekunder att starta den med Googles hemsida. Jag har åtta Tillägg och

samtidigt pågår ändå en krävande disk-till-disk kopiering i fönstret intill...

Jag ser inte vad du har i din dator men nog är Firefox i alla fall snabbare än IE i alla tester.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det kan vara problem är något man får räkna med när det är betaversioner. Snart borde en RC dyka upp, då borde ditt problem lösas!

Alltså detta problem är inte unikt för betan utan det är samma om man använder IE7 tyvärr.

Vad det gäller Firefox är det mycket bra men när jag startar webbläsaren första gången sen jag startat datorn är det segt innan det kommer upp så att säga sen funkar det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså detta problem är inte unikt för betan utan det är samma om man använder IE7 tyvärr.

Vad det gäller Firefox är det mycket bra men när jag startar webbläsaren första gången sen jag startat datorn är det segt innan det kommer upp så att säga sen funkar det bra.

Firefox är något slöare att starta pga MS byggt ihop IE med operativet men det är marginellt med en modern välskött dator.

Om man kollar in i dagens datorer så är det värre med sophanteringen :blink: ... kör du CCleaner eller likvärdigt ?

Sedan till Firefox så installerar man då gärna Adblock Plus så slipper man reklammakarnas totala katastrofer..

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1865

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...