Gå till innehåll

Dator "håller inte kvar" information jag sparar


Sandstone50

Recommended Posts

Hej

Vill passa på att fråga när jag ändå är inne och kollar runt på nya fina forumet.

Jag har alltid undrat över varför till ex. när jag sparar inställningarna i GOOGLE - att jag vill titta på 100 (i stället för 10) alternativ på varje sida

Får detta alternativ bara den gången.- Nästa gång jag googlar, så är inställningarna tillbaka till 10 ???? Fel på datorn som går att åtgärda ??

Samma lika när jag gör min egen tv-sida i DN. ALDRIG att mina program blir sparade som dom skall. Filmkanalerna kommer till ex. aldrig med och inte heller tv4-fakta.

Vad beror detta på ??? Det är ju aningen irriterande även om det inte är hela världen... :-)

Kanske finns nån annan bra TV-sida man kan prova ??

Undar vad det beror på - för mej ett mysterium. Nån som kan skingra dimmorna för mej ??

mvh

Texas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du aktiverat cookies?

För att kunna spara dina inställningar måste du med all säkerhet aktivera tredjeparts cookies.

I dessa små textfiler sparas dina inställningar för att hämtas upp nästa gång du kommer till sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Venoms säger måste du aktivera Cookies, eller lägga till www.google.com/se som tillåten sajt om du stängt av cookies helt.

>>Verktyg>InternetOptions>Privacy>Sites

>>Verktyg>InternetOptions>Privacy>Advanced

ELLER så har du nåt prg som rensar din Internet History varje gång du t ex stänger Internet Explorer.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Venoms säger måste du aktivera Cookies, eller lägga till www.google.com/se som tillåten sajt om du stängt av cookies helt.

>>Verktyg>InternetOptions>Privacy>Sites

>>Verktyg>InternetOptions>Privacy>Advanced

ELLER så har du nåt prg som rensar din Internet History varje gång du t ex stänger Internet Explorer.

/LbL!

Blåbär .. jo jag vet... men hur/vart aktverar man dessa cookies ?? Det enda jag hittar är där man kan ta bort hitintills lagrade och där har jag klickat på rensa nu... för att kaske kolla ytterligare en gång på DN och Google,

och så hittar jag ju till "avancerat", men sen inget om cookies :(

och inte vet jag vart man skriver in www.google.com/se

....

...

mvh Texas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har du inte varit inne på rätt tabb, eller så har du inte Internet Explorer 7.

Klicka bara på DEFAULT där inne på Privacy-tabben.

Så behöver du inte skriva in nånting.

Google talar ju om för dig - när du varit inne på Googles inställningar - om du INTE har Cookies aktiverat, så har du INTE fått den varningen från Google när du ställt in på t ex Visa 100 svar per sida, så accepterar du ju Cookies från Google, och behöver inte ändra något.

Då är istället felet att du har nåt slags program som automatiskt rensar all din Internet History när du stänger Internet Explorer, och då måste du isåfall hitta det programmet i din dator, och stänga av det.

HAR du däremot fått den varningen från Google att dina inställningar inte kan sparas, så klickar du alltså på DEFAULT/Standard, och sen kan datorn spara Cookies.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...