Danieeel Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 jag kör w7 på min fsc 2630, men lyckas inte få något ljud via hdmi bilden e de inga problem med, men ljudet kommer bara via högtalarna på datorn så för att få ut ljudet använder jag 3,5mm kontakterna på framsidan...i vista fungerar det utan problem..vad göra? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Du kan läsa denna tråden så får du nog lite idéer. http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=15359 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danieeel Posted January 22, 2009 Author Share Posted January 22, 2009 Du kan läsa denna tråden så får du nog lite idéer.http://www.alltomxp.se/forum/index.php?showtopic=15359 hittadde ingen lösning via den tråden tyvärr! =( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Stenhall Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Har du ställt in HDMI-utgången som standard device för ljud i "Sound"? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 23, 2009 Share Posted January 23, 2009 Som Stenis säger. Eller som jag skrev i tråden jag länkade så brukade jag ställa det i mitt media spelar program (eftersom jag bara kollade på film via HDMI och som standard ville ha ljudet på datorn.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danieeel Posted January 24, 2009 Author Share Posted January 24, 2009 problemet e att jag endast kan välja mellan speakers och spdf som standard device, nägot alternativ för hdmi finns inte...har för mig att den inte finns i mitt vista heller... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicklas Posted January 24, 2009 Share Posted January 24, 2009 Kan vara så att ditt grafikkort inte stödjer att skicka ljud via HDMI eller att du inte har lagt in nödvändiga drivrutiner för att göra det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danieeel Posted January 24, 2009 Author Share Posted January 24, 2009 Kan vara så att ditt grafikkort inte stödjer att skicka ljud via HDMI eller att du inte har lagt in nödvändiga drivrutiner för att göra det. jo det gör ju det i och med att det fungerar utan problem i vista, jag har även letat efter drivisar på fsc:s hemsida...fast det kasnke inte är dom senaste drivrutinerna som finns där... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danieeel Posted January 25, 2009 Author Share Posted January 25, 2009 nu har de löst sig! tankade hem äldre drivrutiner för dom hade verkade vara nån pre-releasegrej, så nu funkar de som det ska! tack för erat engagemang! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts