kudden Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Tänkte byta grafikkort och skaffa nya minnen.Kanske också en ny dvd.Hur räknar jag ut hur mycket strömkapacitet jag behöver för att driva detta?Räcker strömmen inte till är det ju ingen idé att byta Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e-son Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Tänkte byta grafikkort och skaffa nya minnen.Kanske också en ny dvd.Hur räknar jag ut hur mycket strömkapacitet jag behöver för att driva detta?Räcker strömmen inte till är det ju ingen idé att byta Du kan göra en ungefärlig beräkning på den här sajten! http://support.asus.com/PowerSupplyCalcula...SLanguage=en-us Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Vad har du för nätaggregat, och vilket grafikkort tänkte du byta till? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Fantasktiskt bra.Detta har man ju stor nytta av.Skall spara detta på ett USB-minne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Vad har du för nätaggregat, och vilket grafikkort tänkte du byta till? HP u250XC3.Kan det stämma.Grafikkort vet jag inte än.Kanske köper ett på blocket till denna datorn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 HP u250XC3.Kan det stämma.Grafikkort vet jag inte än.Kanske köper ett på blocket till denna datorn. 250 W, tydligen. Stoppa inte i ett för häftigt grafikkort… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Har du nåt bra alternativ?Spelar inte så mycket här på denna,men här får jag vara ifred så det behövs ju inte nått jättegrymt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JoWa Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Har du nåt bra alternativ?Spelar inte så mycket här på denna,men här får jag vara ifred så det behövs ju inte nått jättegrymt. Nej, tyvärr, jag är dålig på grafikkort. Min dator, med sitt gamla grafikkort, drar ca 200 W (nätagget ger upp till 500 W), så håll koll på hur mycket kortet drar, innan du köper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kudden Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Nej det klart.Du kan ju inte sitta och leta grafikkort till mig.Men jag förstår i alla fall principen.Tack Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts