Gå till innehåll

Behöver hjälp med droger....


arnada

Recommended Posts

Hejsan!

Jag vill nu skriva en guide om droger eller mer om sidorna som säljer droger samt hur man kan blockera dessa drog sajter. Detta till föräldrar som har ungdomar. Jag vill helt enkelt förmedla information och göra min del...

Så jag behöver lite hjälp, jag behöver länkar till sidor som säljer droger! OBS! Bara svenska sajter!

Guiden kommer skrivas i tre steg, vad dessa droger är och effekterna (negativa), hur du blockar sidorna med host filen, med program samt i routern.

Jag vill också styrka och försöka få fram att ditt barn må vara en ängel men kan fortfarande använda / testa en av dessa lagliga drogerna! Detta är nog det största problemet idag, föräldrarna litar för mycket på sina barn!

Jag har:

Spicesweden.com

Smartdrugs.se

Prylshoppen.se

Uppskattar all hjälp jag kan få :)

Kommer även posta artiklen här på Alltomxp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Jag vill nu skriva en guide om droger eller mer om sidorna som säljer droger samt hur man kan blockera dessa drog sajter.

Ähhh, säg som det är nu: att du själv inte hittar den drogen du vill ha på de där sajterna du redan hittat! :ph34r:

/lbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> Jag vill nu skriva en guide om droger eller mer om sidorna som säljer droger samt hur man kan blockera dessa drog sajter.

Ähhh, säg som det är nu: att du själv inte hittar den drogen du vill ha på de där sajterna du redan hittat! :ph34r:

/lbL!

Vi kan säga att att pm:a mig länkarna istället!

Tackar Si3rra för hjälpen och er andra med :)

Jag brukar redan tobak och en eller annan öl slinker ner då och då, räcker mer än väl för mig lbl..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller nog inte med dig.Får dom inte information hemma så går dom nån annan stans.Droger finns på gatan där du bor,och det spelar ingen roll vad du förbjuder.Ge ett glas vin till en som t.ex. är 16 och gör inte mer.Ge inga förmaningar till dom ,men säg att dom skall akta sig för droger.Själv har jag mutat dom??Inga droger eller cigaretter tills dom blir 18 år.Då får dom bättre vätt.Då får dom ett körkort.Grupptrycket är det värsta,men försök hålla kollen med deras kompis föräldrar utan att dom vet om det.Det har i alla fall funkat för mig.(än så länge)Har en Flicka som är 30.(fick barn tidigt)En kille som är 21,Och en som är 17.Dom köper goda öl som kostar 30 kr flaskan.Själv är jag inte så ordentlig,(köper billigare öl=men jag hoppas dom har lyckats ta alkohol på ett bra sätt.När jag var yngre själv så provade jag både det ena och det andra.Låt dom vara och upplysta med farorna.PRATA med dom.Kan faktiskt köpa ett par öl till min lilla kille.Gör jag inte det så köper han kanske ändå.Man får tag på droger överallt.Det har gjort att dom alltid har hållit på med sporter.Jag tror i alla fall det är bra,men säkert håller en del inte med mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!

Jag vill nu skriva en guide om droger eller mer om sidorna som säljer droger samt hur man kan blockera dessa drog sajter. Detta till föräldrar som har ungdomar. Jag vill helt enkelt förmedla information och göra min del...

Så jag behöver lite hjälp, jag behöver länkar till sidor som säljer droger! OBS! Bara svenska sajter!

Guiden kommer skrivas i tre steg, vad dessa droger är och effekterna (negativa), hur du blockar sidorna med host filen, med program samt i routern.

Blockera sajter osv.. tänker du rätt nu? Du skall PRATA med dina barn, information om drugs finns överallt. Du är chanslös.

Jag var på ett microsoft-seminarium strax innan dom lansera Vista.

Där stod en gubbe och prata sej gul & blå om MS fina revolutionerade "föräldrar kontroll". (Jag ville givetvis se de andra finesserna.)

Efter 10 minuter "tjat" om detta, reste jag mej upp i församlingen och sa:

"Kan inte du vända papper nu, och berätta om själva operativet istället, hade du tänkt att MS skulle uppfostra mina barn, också - så kan du glömma det.."

Det gick ett stort fnitter i hela salongen... jag kunde inte hålla mej ;)

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjau... jag förstår överhuvudtaget inte vitsen med infosidor om själva drogen :blink:

Däremot kan man ju ha anti info-sidor om hur illa "drogeriet" kan gå....

http://www.drugsmart.com/

Lätt som en plätt..... :)

Seminarium skiter jag fullständigt i.Jag skriver bara om mina egna erfarenheter.Det är bara en massa socialtanter som skall ha nåt att göra och poliser som tror dom vet allt.Jag bor i björkekärr.Var bor du??Jag tror att om man pratar med barnen och är ricktig uppriktig så kanske det funkar.Jag vet inte,och säkert många vet det inte heller.Svårt problem.Men jag tror att mutor hjälper.Det är möjligt jag har fel. ;)Men det har funkat för mig.Det klart man är chanslös.Att blockera sidorna gör ingen nytta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...