dj_Script Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 sitter här med en hemsida (template) som jag har ändrat på en aning men funkar inte rikgti som jag vill.... jag vill att bakgrundsbilden ska andpassa efter skärmstorlek. dessa inställningar kom med i css jag tror denna del räcker för att se va som fattas eller? body { background: #000 url('img/body.gif') no-repeat; /* url(img/bg.jpg) repeat-x; */ color: #DDD; font: normal 62.5% "Trebuchet MS",Verdana,sans-serif; padding-left: 90px; } Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Vad är det som händer när du använder denna kod? Har du en länk till sidan, så vi kan se själva på resultaten... det är lite svår att förstå alla gånger och om man kan se själv är det lättare Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RyuuShujin Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 body { background: #000 url('img/body.gif') repeat-x; color: #DDD; font: normal 62.5% "Trebuchet MS",Verdana,sans-serif; padding-left: 90px; } Prova det här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dj_Script Posted January 30, 2009 Author Share Posted January 30, 2009 jag löste det genom att ha en bild på sidan bara men. har sökt lite på nätet ang Fade in effekt effekt på Ifram sidan i mitten, men det ser inte ut att funka har testat <META HTTP-EQUIV="Page-Enter" CONTENT="BlendTrans(Duration=3.0)"> dock utan resultat http://www.bahnhof.se/wb153783/Scott/index.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted January 30, 2009 Share Posted January 30, 2009 Det är inget jag provat förut, men här är ändå lite info om "Page transitions" http://jansfreeware.com/articles/ie-page-transitions.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts