p.j.o Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 hej!! jag har en extern hårddisk med fat32 format å jag vill ändra den till ntfs hur gör jag??
e-son Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 hej!!jag har en extern hårddisk med fat32 format å jag vill ändra den till ntfs hur gör jag?? Öppna kommandotolken. Skriv följande: convert c:/fs:ntfs Byt ut C mot aktuell enhetsbokstav!
JoWa Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 Eller, om disken är tom, formatera den: Högerklicka på enheten i fråga i Den här datorn, Formatera…
p.j.o Posted February 1, 2009 Author Posted February 1, 2009 jag har musik bla i den går de ändra utan att ta väck allt???
Mr.LeNo Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 jag har musik bla i den går de ändra utan att ta väck allt??? Ja, om du gör som e-son beskrev...
p.j.o Posted February 1, 2009 Author Posted February 1, 2009 Ja, om du gör som e-son beskrev... ok tack så mycket för hjälpen mvh p.j.o
p.j.o Posted February 1, 2009 Author Posted February 1, 2009 nu när jag körde de i commando tolken så skrev den så här: Den här enheten är smutsig och kan inte konverteras. Du måste köra CHKDSK /F för att göra rent de smutsiga delarna av enheten eller köra AUTOCHK på enheten nästa gång datorn startas. Konverteringen genomfördes inte. Enhet H: konverterades inte till NTFS vad menas med detta??
e-son Posted February 1, 2009 Posted February 1, 2009 (edited) nu när jag körde de i commando tolken så skrev den så här:Den här enheten är smutsig och kan inte konverteras. Du måste köra CHKDSK /F för att göra rent de smutsiga delarna av enheten eller köra AUTOCHK på enheten nästa gång datorn startas. Konverteringen genomfördes inte. Enhet H: konverterades inte till NTFS vad menas med detta?? Du har troligen något litet diskfel! Skriv chkdsk h: /x /r i kommandotolken istället... då reparerar den även skadade sektorer om det behövs! När den har jobbat klart kan du försöka konvertera igen! Edited February 1, 2009 by e-son
p.j.o Posted February 1, 2009 Author Posted February 1, 2009 okej ska prova de tack för hjälpen så länge
p.j.o Posted February 1, 2009 Author Posted February 1, 2009 japp nu är de fixat.. ett stort tack för all hjälp mvh peter
Recommended Posts