Gå till innehåll

IE fungerar ej, windows hittar inte....


nodo

Recommended Posts

Jag får ej igång IE8, ingen IE fungerar. Om jag går in i utforskarn på adress: C:\Program Files\Internet Explorer\iexplorer.exe och klickar på exe filen så får jag ett meddelande om att "Windows cannot find..." Måste jag installera ie6 eller nått sånt dumt för att det ska fungera eller ändå längre tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår nu ifrån att du pratar om XP! Gå till "Lägg till och ta bort program", se till så att "Visa uppdateringar" är ibockat, sedan kan du avinstallera IE8 och eventuellt IE7... då får du automatiskt tillbaka IE6. Efter omstart kan du åter installera IE7!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår nu ifrån att du pratar om XP! Gå till "Lägg till och ta bort program", se till så att "Visa uppdateringar" är ibockat, sedan kan du avinstallera IE8 och eventuellt IE7... då får du automatiskt tillbaka IE6. Efter omstart kan du åter installera IE7!

Gör som e-son föreslår.

När allt fungerar så installera Firefox.

Mycket bättre webbläsare enligt min mening

(använd inte beta mög)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag utgår nu ifrån att du pratar om XP! Gå till "Lägg till och ta bort program", se till så att "Visa uppdateringar" är ibockat, sedan kan du avinstallera IE8 och eventuellt IE7... då får du automatiskt tillbaka IE6. Efter omstart kan du åter installera IE7!

Där finns ingen IE alls. Jag har laddat ner och installerat IE8, och omstart krävdes men så händer inget mer efter ny uppstart. Efter ca 5-10 minuter så klickar jag på start och stänga av så kommer alternativrutan upp med hibernate, stänga av, starta om, log off, osv och där som första alternativ så är det ett nytt som säger "instal updates and shut down" och det alternativet finns där hela tiden nu hur många gånger jag än startar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där finns ingen IE alls. Jag har laddat ner och installerat IE8, och omstart krävdes men så händer inget mer efter ny uppstart. Efter ca 5-10 minuter så klickar jag på start och stänga av så kommer alternativrutan upp med hibernate, stänga av, starta om, log off, osv och där som första alternativ så är det ett nytt som säger "instal updates and shut down" och det alternativet finns där hela tiden nu hur många gånger jag än startar om.

Tråkigt att behöva säga det men använd återställnings punkten eller din images backup.

(med risk för att vara jobbig, Använd inte beta mög) :0)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där finns ingen IE alls. Jag har laddat ner och installerat IE8, och omstart krävdes men så händer inget mer efter ny uppstart. Efter ca 5-10 minuter så klickar jag på start och stänga av så kommer alternativrutan upp med hibernate, stänga av, starta om, log off, osv och där som första alternativ så är det ett nytt som säger "instal updates and shut down" och det alternativet finns där hela tiden nu hur många gånger jag än startar om.

Försök som sagt med en systemåterställning, till en tidpunkt FÖRE du försökte installera IE8. Start / Alla program / Tillbehör / Systemverktyg /Systemåterställning... pricka i "Återställ datorn till en tidigare tidpunkt" och tryck Nästa. Där letar du reda på en lämplig tidpunkt i kalendern och trycker nästa igen. Bara att hålla tummarna sen! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök som sagt med en systemåterställning, till en tidpunkt FÖRE du försökte installera IE8. Start / Alla program / Tillbehör / Systemverktyg /Systemåterställning... pricka i "Återställ datorn till en tidigare tidpunkt" och tryck Nästa. Där letar du reda på en lämplig tidpunkt i kalendern och trycker nästa igen. Bara att hålla tummarna sen! ;)

Hej! Var försiktig med sys.återställning. Gör det gärna i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försök som sagt med en systemåterställning, till en tidpunkt FÖRE du försökte installera IE8. Start / Alla program / Tillbehör / Systemverktyg /Systemåterställning... pricka i "Återställ datorn till en tidigare tidpunkt" och tryck Nästa. Där letar du reda på en lämplig tidpunkt i kalendern och trycker nästa igen. Bara att hålla tummarna sen! ;)

Har gjort men funkar inte..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Var försiktig med sys.återställning. Gör det gärna i felsäkert läge.

Har gjort men funkar inte.., men inga andra problem.

Så fort som jag skall stänga ner datorn så ligger den där uppdateringen där

och den verkar aldrig få installera sig den återkommer hela tiden, som ett av nerstängningsalternativen.

Det står "instal updates and shut down", men det har hänt en liten grej och det är att ie visar sig nån halv sekund

sen försvinner den.

Väldigt annoying...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Windows cannot find ... vaddå?

och vad är den där uppdateringen du pratar om och vad har den med IE att göra?

Och till den som pratar om FireFox så är det lite ointressant här, lös problemet och sluta propagera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har gjort men funkar inte.., men inga andra problem.

Så fort som jag skall stänga ner datorn så ligger den där uppdateringen där

och den verkar aldrig få installera sig den återkommer hela tiden, som ett av nerstängningsalternativen.

Det står "instal updates and shut down", men det har hänt en liten grej och det är att ie visar sig nån halv sekund

sen försvinner den.

Väldigt annoying...

Du kan prova att förnya windows updatefunktionerna med scriptet på nedanstående länk... tillverka själv eller ladda ner den bifogade! Starta om burken och se vad som erbjuds på Windows Update!

http://www.alltomxp.se/forum/index.php?s=&...ost&p=78936

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...