Gå till innehåll

Tips på skärmar


Recommended Posts

Har kollat runt som en galning efter en skärm den senaste tiden och jag vet helt enkelt ingenting om vad jag ska ha. Det jag ska använda den till är främst kolla på film och surfa, spel bryr jag mig inte om nu då jag har en annan skärm till just det ändamålet. Jag hade tänkt besöka netonnets lagershop i sthlm nån dag framöver kanske finns det nåt nån kan rekommendera där? 22-tum hade jag tänkt mig. Mer än 2000 ska jag försöka undvika att lägga ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat runt som en galning efter en skärm den senaste tiden och jag vet helt enkelt ingenting om vad jag ska ha. Det jag ska använda den till är främst kolla på film och surfa, spel bryr jag mig inte om nu då jag har en annan skärm till just det ändamålet. Jag hade tänkt besöka netonnets lagershop i sthlm nån dag framöver kanske finns det nåt nån kan rekommendera där? 22-tum hade jag tänkt mig. Mer än 2000 ska jag försöka undvika att lägga ut.

Köpa skärm på netonnet.. *ryyys*

nästan alla 22" har en upplösning på 1680x1050 - detta är dåligt.

Det som gör en skärm stor är upplösningen, inte tummen.

Kolla på denna Benq, den har 1920x1080 - kostar precis under 2000:-

Du kan får den med DVI, 20% skarpare bild.. typ. Kostar då c:a 2200:-

post-7734-1234097225_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Experts nätbutik: Acer X223 HQ 1690:-, inga leveranskostnader

22" Widescreen LCD

20000:1 dynamisk kontrast

Ansluts via VGA, DVI eller HDMI

16,7 miljoner färger

5ms responstid

Maxupplösning 1920x1080

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker personligen att 1920X1080 är för hög upplösning på en 22 tum. Texten blir grymt liten men det ryms ju mycket om man har syn som en örn.

Skulle isåfall valt en 24 tum typ med så hög upplösning

Men 24" är nog lite över budgeten och det går ju faktiskt att öka storleken på text m.m. i Windows om det behövs.

Jag tycker 1920x1080 är perfekt då det primära användningsområdet skulle vara att kolla på film.

DVI och/eller HDMI är ett måste, köp inte en skärm med enbart VGA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker personligen att 1920X1080 är för hög upplösning på en 22 tum. Texten blir grymt liten men det ryms ju mycket om man har syn som en örn.

Skulle isåfall valt en 24 tum typ med så hög upplösning

Sluta nu Silenz.. är du helt pittögd?

Tex en Dell Inspiron 9400 med 17" går i 1920 upplösning, det kan bli lite smått.

Oftast har 17" 1680-upplösning.

Att då komma med 1680 på en 22" är ju förtusan gjorda för gubbar med grön starr.

Min thinkpad 15" har 1600x1200.. det är lite väl smått.

kent

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dom allra felsta 22 tum lcd har en upplösning på 1680x1050 och dom flesta 24tum har en upplösning på 1920x1080 detta har inget att göra med hur bra skärmen är i övrigt. Dom flesta 19tums har en upplösning på 1280x1024. Vet inte vilka 17 tums du pratar om men kanske på bärbara datorer.

Hur som helst kolla på nån affär Veritech om du tycker 1680 eller 1920 känns bäst!!!

Jag skulle inte gå på 1920 under 24 tum men det är ju som du märker en personlig fråga ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...