Gå till innehåll

Avsluta program med automatik


Lgg

Recommended Posts

Någon som vet om något program som kan stänga av aktiva program på skrivbordet. Jag har problem med vissa klienter

som inte stänger av sina datorer utan bara i proncip reser sig och går hem. Detta har orsakat problem vid backuptagningar m m.

Vore tacksam på tips som kan lösa problemen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om något program som kan stänga av aktiva program på skrivbordet. Jag har problem med vissa klienter

som inte stänger av sina datorer utan bara i proncip reser sig och går hem. Detta har orsakat problem vid backuptagningar m m.

Vore tacksam på tips som kan lösa problemen.

Hej LGG! Under Windows/system32 finns det en fil som heter shutdown.exe. Det skall om jag inte läst fel, kunna redigeras för att på en viss bestämd tid avstänga datorn!

I MS-DOS fönstret så skrev jag bara shutdown.exe, då visades alla tänkbara alternativ, såg att -s stängde av datorn, men har ej själv prövat detta alternativ, så jag hoppas det är några flera som kan det bättre än mig!

Hoppas på en bra lösning på ditt inlägg!

Mvh//sunshine

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet om något program som kan stänga av aktiva program på skrivbordet. Jag har problem med vissa klienter

som inte stänger av sina datorer utan bara i proncip reser sig och går hem. Detta har orsakat problem vid backuptagningar m m.

Vore tacksam på tips som kan lösa problemen.

Ditt meddelande är tvetydligt; vill du stänga av program eller hela datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...