Gå till innehåll

Lågt ljud i mina Creative EP-830


Recommended Posts

Hej,

köpte ett par Creative EP-830 för ett tag sedan men när jag ska använda dem till min Ipod Touch 32GB 2ND G så måste jag ha på högsta volym för att ens höra någonting, och detsamma gäller om jag kopplar dem till min dator. Kan dem vara trasiga?

Hörlurar: http://se.europe.creative.com/products/pro...p;product=17398

Ipod: http://www.apple.com/se/ipodtouch/specs.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ser ut att vara rätt lättdrivna, 16 Ohm, 106dB/mW. Är plupparna ordentligt intryckta i öronen? Gissar att det kan göra stor skillnad. Datorn borde ju orka få fram högt ljudtryck ur dem, men testa också att koppla lurarna till en starkare förstärkare.

Låter de illa, eller bara svagt? Svårt att se hur de skulle kunna låta svagt p.g.a. att de vore trasiga. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De ser ut att vara rätt lättdrivna, 16 Ohm, 106dB/mW. Är plupparna ordentligt intryckta i öronen? Gissar att det kan göra stor skillnad. Datorn borde ju orka få fram högt ljudtryck ur dem, men testa också att koppla lurarna till en starkare förstärkare.

Låter de illa, eller bara svagt? Svårt att se hur de skulle kunna låta svagt p.g.a. att de vore trasiga. :unsure:

Det låter helt perfekt men väldigt svagt. Och vad för förstärkare pratar du om?

Kan säkert sitta och vrida och vänta på hörlurarna tills det kanske blir bättre ljud för att dom sitter fel men tycker inte det ska ta en kvart varje morgon när man ska använda dom för att få in rätt läge. Men det är som du säger, det kan vara så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan säkert sitta och vrida och vänta på hörlurarna tills det kanske blir bättre ljud för att dom sitter fel men tycker inte det ska ta en kvart varje morgon när man ska använda dom för att få in rätt läge. Men det är som du säger, det kan vara så.

Aha, den akustiska konstruktionen är nog väldigt optimerad, och sitter de inte helt rätt, blir det helt fel. Man får nog testa vilka pluppar som passar ens öron bäst. En del modeller är nog mer anpassningsbara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> köpte ett par Creative EP-830 för ett tag sedan men när jag ska använda dem till min Ipod Touch 32GB 2ND G

Men funkar ORIGINAL hörlurarna då ?? Annars är det ju fel på iPoden.

Och funkar Originalen, men inte Creatives, så är det fel på Creatives.

/LbL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-> köpte ett par Creative EP-830 för ett tag sedan men när jag ska använda dem till min Ipod Touch 32GB 2ND G

Men funkar ORIGINAL hörlurarna då ?? Annars är det ju fel på iPoden.

Och funkar Originalen, men inte Creatives, så är det fel på Creatives.

/LbL!

Originalen funkar felfritt men dom som kommer med när man köper Ipoden är inte direkt dom bästa så därför vill jag byta ut dem. Så det är ju någonting med Creatives.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, den akustiska konstruktionen är nog väldigt optimerad, och sitter de inte helt rätt, blir det helt fel. Man får nog testa vilka pluppar som passar ens öron bäst. En del modeller är nog mer anpassningsbara.

Får väll sitta och testa lite till då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får väll sitta och testa lite till då.

Ja, om det är placeringen som är problemet, skulle en höjning av förstärkarens uteffekt (vi bortser ifrån att du redan spelar på full volym), vara som att gasa och bromsa samtidigt. Resultatet blir att förstärkaren i spelaren drar extra mycket ström, samtidigt som distorsionen ökar (eftersom ljudnivån är högre än det du hör).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...