Kird Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Hej! En stilla fråga i kvällens mörker. Är Gadwin Print Screen ett program för en superamatör i datorvärlden? Får inte Prtsc i Vista U att funka. Har försökt med de kommandon vilka anges i mannualen. Vill begränsa bilden och spara i vald plats samt kunna skicka vidare. Mvh Kird Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Windowsknappen + snipping + Enter Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gsb Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Vad al6 försöker säga är att det finns ett alldeles utmärkt verktyg i Vista som heter "Snipping Tool". Du hittar det under Start/All Programs/Accessories (Start/Alla Program/Tillbehör) /G Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest al6 Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Vad al6 försöker säga är att det finns ett alldeles utmärkt verktyg i Vista som heter "Snipping Tool". Du hittar det under Start/All Programs/Accessories (Start/Alla Program/Tillbehör)/G Eller genom att trycka just Windowsknappen + snipping + Enter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kird Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Hej! Snippingkommandot(Prtsc?) vet jag inte var den finns men däremot det helsvenska ordet "skärmklipparen"(finns på skrivbordet nu) via odenxt förklaring. Tack till er båda! Mvh Kird Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mickilina Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Annars är Gadwin Print Screen ett ypperligt program och lätt att använda. Jag har haft det redan många år. //Mickilina Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Venoms Posted February 21, 2009 Share Posted February 21, 2009 Al6 har gjort ett aldeles utmärkt alternativ också... värt att omnämnas tycker jag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts