Pippi Posted February 21, 2009 Posted February 21, 2009 Har en rätt ny dator med Vista och hade en fungerande energibesparingsfunktion fram tills att jag kopplade in mitt trådlösa tangentbord/mus. Efter detta så går datorn aldrig ner i viloläge som jag vill. Är det tangentbordet som stör på något sätt? Quote
Andreas Stenhall Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Vad är det för tangentbord? Testa med att installera de senaste drivrutinerna för tangentbord och mus och se om det hjälper. Quote
Wheninrome Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 Har en rätt ny dator med Vista och hade en fungerande energibesparingsfunktion fram tills att jag kopplade in mitt trådlösa tangentbord/mus. Efter detta så går datorn aldrig ner i viloläge som jag vill. Är det tangentbordet som stör på något sätt? Har du kollat med enhetshanteraren för mus och tangentbord? Där kan man ställa in om datorn ska kunna stänga av enheten i viloläge samt alternativet att enheten kan ta datorn ur viloläge. Quote
waxinator Posted February 22, 2009 Posted February 22, 2009 En sak som man inte tänker på direkt och som jag själv drabbades av är att om man av någon anledning ställer in multimedia/folder -delning så förhindras Viloläge/Vila i Energialternativ avancerade inställningar. Quote
Pippi Posted February 28, 2009 Author Posted February 28, 2009 Har du kollat med enhetshanteraren för mus och tangentbord? Där kan man ställa in om datorn ska kunna stänga av enheten i viloläge samt alternativet att enheten kan ta datorn ur viloläge. Jag kan inte ställa in det alternativet att tillåta att datorn stänger av den här enheten för att spara ström! Det är gråmarkerat och går inte att bocka i den rutan. Jag har nu avmarkerat alternativet att enheten kan ta datorn ur viloläge, så får jag se vad som händer..... Jag har ett Logitech Cordless Desktop EX 110 (mus och tangentbord) Har installerat nya drivrutiner, men det gör ingen skillnad. Quote
Pippi Posted March 6, 2009 Author Posted March 6, 2009 Jag lyckades att få till det! Men lyckan var kortvarig för av någon anledning så fungerade energisparläget ibland.... men nu fungerar det aldrig igen! Vet inte om det är någon Vistauppdatering som ställer till det.... Quote
Recommended Posts