Gå till innehåll

Problem att installera XP


Sprattlarn

Recommended Posts

hej, jag har varit och köpt ett nytt nätverkskort för att jag fasnade på 33 min när jag installerade närverksanslutningen till windows xp installationen för jag trodde det var nätverkskortet som var trasigt , andra med. Men det funkar ändå inte :S kan värkligen inte fatta vad som är fel det måste vara nått i BIOS:en och jag vet inte riktigt vad jag ska ändra där.. någon som vet hjälp mig snälla:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu vet jag inte hur det ser ut i ditt bios, men det skall finnas något som heter något i stil med "Load Optimized Defaults"... vilket laddar bios i en sorts grundinställning... det kan du prova! Annars skulle det kunna vara något fel på din XP-skiva... det är inte alls ovanligt! Har du tillgång till mer än en skiva så testa med en annan!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså det är sjukt det stannar fortfarnde på samma ställe!!!:@

Nu kan jag ju inte låta bli att undra hur du kunde hinna med att konstatera det på under 4 min?? Hur gör du när du skall installera, är nästa sak jag undrar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

asså det är sjukt det stannar fortfarnde på samma ställe!!!:@

Strunta i nätverkskortet i installationen och ta uti med det efter installationen av XP. Kontrollera att kortet verkligen sitter som det ska i PCI-slot'en. Kolla i enhetshanteraren om du har ett gult frågetecken vid någon okänd enhet. Sen kan du alltid testa med att installera kortet i felsäkert läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kan jag ju inte låta bli att undra hur du kunde hinna med att konstatera det på under 4 min?? Hur gör du när du skall installera, är nästa sak jag undrar?

joo, startar datorn sen formaterar jag om alla hårdiskar sen installerar jag windows xp och då laddar det först en ruta och när den är klar får jag skriva datorns namn vad jag vill att den ska heta sen lösenord till datorn sen efter det kommer det upp nätverksinställningar och då laddar det sen fassnar det i ungefär mitten av "baren" :/:S blir då hela tiden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Strunta i nätverkskortet i installationen och ta uti med det efter installationen av XP. Kontrollera att kortet verkligen sitter som det ska i PCI-slot'en. Kolla i enhetshanteraren om du har ett gult frågetecken vid någon okänd enhet. Sen kan du alltid testa med att installera kortet i felsäkert läge.

hur ska jag kunna strunta i nätverksinstallationen det kommer ju upp när jag installerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ska jag kunna strunta i nätverksinstallationen det kommer ju upp när jag installerar?

Välj at avinstallera samtliga saker när du kommer till nätverksinstallationen. Obs att du ska välja anpassad installation. Ta sedan bort allting eftersom detta kan du installera sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur ska jag kunna strunta i nätverksinstallationen det kommer ju upp när jag installerar?
Välj at avinstallera samtliga saker när du kommer till nätverksinstallationen. Obs att du ska välja anpassad installation. Ta sedan bort allting eftersom detta kan du installera sen.

Vi är många som inte fattar.

För att göra saker och ting lite enklare (härav forumregel att beskriva sitt problem så tydligt som möjligt!)

1. Sprattlarn har problem med att installera Windows XP.

2. Instrallationen stannar när det återstår 33 minuter kvar av installationen (vilket inte är så konstigt eftersom den i de flesta fall tar 39 minuter att genomföra!) D v s vid punkten när "nätverkskomponenter installeras"

3. Sprattlarn efterlyser nu problemet VARFÖR installationen stannar.

Det har således ingenting med en anpassad installation eller några gula frågetecken i enhetshanteraren... :blink:

Fattar ni, det gör jag, men har ingen lösning på problemet mer än att möjligen prova med en annan XP-skiva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delta i dialogen

Du kan skriva svaret nu och registrera dig senare, Om du har ett konto, logga in nu för att svara på inlägget.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...